וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר אוסטריה קורץ חשוד בשוחד ובהפרת אמונים

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 23:30

חוקרים פשטו על לשכתו של הקנצלר ושל כמה מיועציו הבכירים. לפי החשד, משרד האוצר רכש שטחי פרסום בכלי תקשורת בתמורה לסיקור אוהד. במפלגה השמרנית טוענים לרדיפה פוליטית, אך הירוקים, שותפיה לקואליציה, קוראים לאפשר לרשויות לעבוד בחופשיות

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ במהלך מסע"ת בוינה, אוסטריה 3 באוקטובר 2021. רויטרס
עתידו הפוליטי בסכנה? קנצלר אוסטריה קורץ/רויטרס

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ חשוד בשוחד והפרת אמונים - כך אמרו היום (רביעי) חוקרים ביחידה למאבק בשחיתות לאחר פשיטות על משרדי המפלגה השמרנית שבראשה עומד קורץ ושל כמה מיועציו הבכירים. בנוסף לקורץ, עוד תשעה אנשים חשודים בפרשה.

כלי תקשורת באוסטריה דיווחו כי לפי החשד, החל מ-2016, רכש משרד האוצר פרסומות בצהובון בתמורה לסיקור אוהד ולסקרים חיוביים לקורץ ולמפלגתו. קורץ כבר הסתבך במאי, כשנפתחה נגדו חקירה נפרדת בחשד לעדות שקר, ובאופוזיציה קראו לכנס דיון מיוחד של הפרלמנט ולהתפטרותו. קורץ, השוהה בפסגת האיחוד האירופי בסלובניה, צפוי להגיב לחשדות בהמשך הערב.

סגנית יו"ר מפלגת העם השמרנית, גבי שווארץ, אמרה כי הפשיטות, שאירעו בשעות הבוקר המוקדמות בכמה מוקדים, הן "פוליטיות", ומטרתן לפגוע בקורץ ובמפלגה. מפלגת השלטון מאשימה בקביעות את הרשויות ברדיפתו של הקנצלר, אך הן מכחישות זאת.

תגובתה חשפה את המתחים בקואליציה בין השמרנים של קורץ לבין הירוקים מהשמאל, שהבטיחו במהלך קמפיין הבחירות שלהם "פוליטיקה נקייה". הם נמנעו מלומר עד מתי הם יתמכו בקורץ אם החקירות נגדו יתקדמו.

"ההאשמות בדבר הצגה פוליטית הן ריקות מתוכן משום שנדרש אישור של שופט, במיוחד כדי לבצע פשיטה במסגרת חקירה", אמר מנהיג הירוקים וסגן הקנצלר, ורנר קוגלר במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי יש לאפשר לתביעה לעבוד באופן חופשי.

הצהובון "אוסטרייך", שזוהה לפי כלי התקשורת כעיתון שנמצא בלב החקירה, פרסם הודעה מוקדם יותר היום שבה הכחיש כי קיבל כספי מדינה לפרסומות תמורת פרסום סקרים. התביעה, שלא נקבה בשם העיתון, אמרה כי החשד הוא שמ-2016 - אז כיהן קורץ כשר האוצר - ועד 2018 לפחות, כספי משרד האוצר מימנו סקרים, שלעתים היו מוטים, והתפרסמו בעיתון. חלק מהמעורבים בפרשה חשודים שהשפיעו על הדיווחים שפורסמו באותו עיתון.

קורץ נבחר כמנהיג המפלגה השמרנית במאי 2017 והוביל את מפלגתו לניצחון בבחירות בהמשך אותה שנה. שר האוצר הנוכחי, גרנו בלומל, אמר במסיבת עיתונאים כי החקירה קשורה לתקופה שקדמה לכניסתו לתפקיד בשנה שעברה וכי הוא לא אחד החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully