וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הימין הקיצוני: קורץ חזר לשלטון באוסטריה בברית עם הירוקים

7.1.2020 / 17:46

מנהיג השמרנים בן ה-33 הגדיל את כוחו לאחר השערורייה שהובילה להתפטרות מנהיג מפלגת החירות, שתועד בארוחת ערב מפוקפקת. בקואליציה לא טבעית, הקנצלר הצעיר ישתף פעולה עם הירוקים בעלי האוריינטציה השמאלית. "לשקם את אמון הציבור"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג השמרנים באוסטריה סבסטיאן קורץ שב היום (שלישי) לשלטון עם השבעת הקואליציה שלו עם מפלגת הירוקים, כשמונה חודשים אחרי שהברית שלו עם הימין הקיצוני קרסה בשל סרטון שחשף קשרים לכאורה בינה לבין רוסיה.

למרות השערורייה, הקנצלר בן ה-33 יצא כמעט ללא פגע ממנה ואפילו הרוויח קולות. בזמן שמפלגת החירות הימנית קיצונית, שמנהיגה היינץ-כריסטיאן שטראכה נאלץ להתפטר אחרי שתועד מציע לסדר חוזים ממשלתיים בארוחת ערב באיביזה, נמצאת בכאוס, קורץ הקים קואליציה לא טבעית עם הירוקים.

הירוקים, בעלי האוריינטציה השמאלית, היו ממתנגדיה הבולטים של מדיניות ההגירה התקיפה של קורץ, אולם הקואליציה החדשה שומרת על חלקים ניכרים ממנה, לצד קיצוצי מסים וצעדים למען הסביבה.

"אחרי איביזה ... והבחירות לפרלמנט בסתיו, המעגל כעת נסגר", אמר הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן, מנהיג הירוקים לשעבר, כשהוא השביע את הממשלה החדשה, שחבריה לא נשאו נאומים. "עכשיו צריך לשקם בזהירות את האמון (הציבורי"). קורץ יהיה המנהיג הדמוקרטי הצעיר ביותר בעולם, שוב, תואר ש"גזל" מראשת ממשלת פינלנד.

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ במהלך נאומו בווינה 7 בינואר 2019. רויטרס
המנהיג הדמוקרטי הצעיר בעולם. קורץ, היום/רויטרס

אוסטריה מצטרפת לשבדיה ולפינלנד, שגם בהן מכהנות ממשלות הכוללות מפלגות ירקות, על רקע הקריאות ההולכות והגוברות לנקוט פעולות דחופות מול משבר האקלים. ואולם, הירוקים באוסטריה אינם חברים בממשלת שמאל-מרכז, מה שהופך אותה למקרה בוחן מעניין. השמרנים של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל יוכלו להקים קואליציה דומה לאחר הבחירות בשנה הבאה.

הצלחת התקדים האוסטרי לשרוד חמש שנים, עד הבחירות המתוכננות הבאות, צפויה להיות תלויה בשאלה אם הירוקים יוכלו להציג בפני תומכיהם די הישגים ממשיים שהשיגו מהברית שכרתו עם יריביהם מבחינה אידיאולוגית.

מפלגת העם השמרנית של קורץ (OVP) והירוקים חילקו את המשרדים השונים באופן יחסי בערך לתוצאות הבחירות שנערכו ב-29 בספטמבר. השמרנים קיבלו 37.5% מהקולות, ואילו הירוקים הגיעו למקום הרביעי עם 13.9%. השמרנים יחזיקו במשרדי האוצר, הפנים וההגנה. זאת הפעם הראשונה שבה הירוקים באוסטריה מצטרפים לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully