וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האספקה אזלה: רשת החשמל בלבנון מושבתת בשל מחסור בדלק

יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 13:36

שתי תחנות הכוח הגדולות במדינה חדלו לפעול, ומעט החשמל שנותר לאזרחים יצטמצם עוד יותר. הפסקת החשמל הארצית צפויה להימשך כמה ימים, בעוד שהמשלוחים מאיראן וממדינות ערב לא מצליחים לסגור את הפערים

בווידאו: הפסקת חשמל בלבנון/צילום: רויטרס

שתי תחנות הכוח המרכזיות של לבנון הושבתו לאחר שהדלק שלהן אזל - כך הודיעה היום (שבת) חברת החשמל במדינה, שנותרה ללא אספקת אנרגיה ממשלתית הצפויה להימשך כמה ימים. תחנת הכוח בא-זהרני בדרום המדינה הפסיקה לפעול היום בשל המחסור בדלק, בעוד שהתחנה המרכזית בצפון הושבתה כבר ביום חמישי.

לבנון מתמודדת עם משבר אנרגיה משתק, שהוחרף בשל תלותה במשלוחי דלק ובתי החולים ושירותים חיוניים סובלים משיבושים קשים. בשל כך, רבים במדינה מסתמכים על מפעילים פרטיים, שמתקשים בעצמם לעמוד בביקוש בשל קריסת הלירה המקומית.

חברת החשמל הממשלתית אמרה כי היא ממתינה למשלוח דלק חדש מעיראק בשבוע הבא, אולם היא תלויה באשראי מהבנק המרכזי במדינה הסובל מהידלדלות הרזרבות שלו. ממשלת לבנון העלתה בהדרגה את מחירי הדלק והדיזל בשל צמצום הסובסידיות, המקשה עוד יותר על האזרחים. שלושה רבעים מהאוכלוסייה ירדו מתחת לקו העוני במהלך השנה החולפת ורבות מהמשפחות ויתרו על גנרטורים פרטיים, והן נאלצות להסתפק בכמה שעות חשמל ביום בלבד.

מכולת בעיירה בחמדון בזמן הפסקת חשמל, לבנון, 9 באוקטובר 2021. רויטרס
מדינה באפלה. מכולת בחמדון, היום/רויטרס

במהלך היום, ספקי מכלי גז המשמשים לבישול ולחימום הפסיקו לפעול מאחר שלדבריהם הם מוכרים במחיר הפסד בעקבות הקיצוץ בסבסוד הממשלתי והתנודות במערך המטבע בשוק השחור. לחברת האנרגיה הממשלתית יש הפסדים של כמיליארד וחצי דולר מדי שנה, והיא עלתה לאוצר המדינה יותר מ-40 מיליארד דולר בעשורים האחרונים.

מכולת בעיירה בחמדון בזמן הפסקת חשמל, לבנון, 9 באוקטובר 2021. רויטרס
מכולת בעיירה בחמדון בזמן הפסקת חשמל, לבנון, 9 באוקטובר 2021/רויטרס

הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית דורשים מלבנון לבצע רפורמות במגזר האנרגיה על מנת לקבל סיוע. בינתיים, לבנון נעזרת בדלק איראני שמוכנס למדינה על ידי חיזבאללה דרך סוריה, למרות החשש מפני סנקציות אמריקניות. במקביל, הממשלה החדשה מנהלת משא ומתן על אספקת חשמל מירדן וגז טבעי ממצרים דרך סוריה, אך זו תתחיל לזרום למדינה רק בעוד חודשים.

שר האנרגיה של לבנון, ווליד פיאד, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הפסקות החשמל החדשות יותירו את הממשלה "במצב משבר למשך כמה ימים". לדבריו, הממשלה תיעזר במאגרי הצבא בעודה ממתינה למשלוחי הדלק מעיראק במסגרת הסכם עם ממשלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully