וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ספינת הדלק האיראנית הראשונה הגיעה לסוריה

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 12:31

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי אחרי שהמטען יפורק בנמל בניאס, הוא יועבר דרך הגבול ללבנון. לדבריו, ספינה נוספת תגיע בימים הקרובים. נסראללה הסביר כי העברת הדלק דרך היבשה נועדה למנוע פגיעה במדינה על רקע האיומים בסנקציות אמריקניות

בווידאו: נסראללה מעדכן שספינת הדלק האיראנית הראשונה הגיעה לסוריה/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר הערב (שני) כי ספינת הדלק האיראנית הראשונה הגיעה אתמול לנמל בניאס בסוריה, לקראת העברתה היבשתית ללבנון. לדבריו, הדלק ייכנס לשטחה של לבנון ביום חמישי. הוא הוסיף כי ספינה שנייה תגיע לנמל בניאס בימים הקרובים וכי צפויות להגיע עוד שתי ספינות אספקה מאיראן. הסיוע האיראני אמור להקל על משבר הדלק הכבד בלבנון, אף שהמחנה המתנגד לחיזבאללה במדינה הזהיר כי המשלוחים עלולים להוביל לסנקציות אמריקניות.

נסראללה אמר כי המטרה של חיזבאללה היא להקל על הסבל של אזרחי לבנון, ולא להרוויח ממשלוחי הדלק או לסחור בהם. נסראללה הסביר כי העברת הדלק דרך היבשה נועדה למנוע פגיעה בלבנון. "נאמר לנו שהגעת הספינה לכאן (ללבנון) תפגע במדינה ואנחנו לא רוצים לפגוע במדינה, לכן בחרנו בדרך אחרת", אמר נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה. "יכולנו להשיג צי שלם של ספינות, אבל לא עשינו זאת כי לא רצינו להרגיז אף אחד".

חברת החשמל הממשלתית מצליחה לייצר רק כמות מינימלית של חשמל, כך שהתושבים והעסקים נאלצים להסתמך על גנרטורים קטנים ופרטיים הפועלים על דלק. נסראללה אמר כי משלוח הדלק הראשון יועבר לבתי חולים, בתי יתומים ובתי אבות.

נסראללה: ספינת הדלק האיראנית הראשונה הגיעה לסוריה
14.9.21. רויטרס
הודה לסוריה. נסראללה בנאומו, היום/רויטרס

לבנון נמצאת בעיצומו של אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר בהיסטוריה העולמית, והיא סובלת ממחסור חמור במוצרי יסוד. חיזבאללה פנה לאיראן, הפטרונית של הארגון השיעי, כדי לקבל סיוע, אולם בארצות הברית רמזו שמדובר בהפרת הסנקציות המוטלות על טהראן.

בנוסף למעקף דרך שטחה של סוריה, שזכתה לתמיכת חיזבאללה ואיראן במלחמתה נגד המורדים, המשטר בדמשק הסכים לאפשר העברת גז מצרי וחשמל ירדני אל לבנון השכנה. ארצות הברית תומכת ביוזמה הזו. נסראללה אף שיבח את הביקור של בכירים בלבנון בדמשק מוקדם יותר החודש, אחרי שנים של קיפאון ביחסים בין הממשלות של שתי המדינות השכנות.

התפתחות נוספת שעשויה להקל על המשבר בלבנון היא ההסכמה על הקמת ממשלה חדשה, 13 חודשים אחרי שהוקדמת התפטרה בעקבות האסון בנמל ביירות. בראשות הממשלה החדשה יעמוד ניג'ב מיקאתי, שכבר כיהן בעבר בתפקיד. הקהילה הבינלאומית התנתה את הסיוע ללבנון בהעברת רפורמות ומאבק בשחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully