וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ספינות עם דלק מאיראן בדרכן ללבנון

מנהיג חיזבאללה אמר כי ספינה אחת כבר נמצאת בדרכה למדינה הסובלת ממחסור חמור בדלק, וטען כי ארגונו לא מנסה להחליף את המדינה. יריבי חיזבאללה מזהירים כי המהלך יוביל לסנקציות על לבנון ולתגובה של ישראל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לרגל העשוראא, 19 באוגוסט 2021. רויטרס
פנה לפטרונים מאיראן. נסראללה בנאום בשבוע שעבר/רויטרס

מנהיג ארגון חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (ראשון) כי ספינות עם דלק איראני יגיעו ללבנון, הסובלת ממחסור חמור בדלק. נסראללה התעקש כי ארגונו השיעי, הנתמך על ידי איראן, לא מנסה להחליף את המדינה ברכישת הדלק. לדבריו, הספינה הראשונה שעליה הכריז בשבוע שעבר כבר מפליגה בדרכה ללבנון.

"אנחנו לא תופסים את מקומה של המדינה, וגם לא מחליפים את החברות המייבאות דלק", אמר נסראללה בנאום בפני תומכיו, מבלי לפרט כיצד ייכנסו המשלוחים למדינה. בשבוע שעבר הוא הזהיר את ישראל מפני ניסיון לעצור את המשלוחים.

יריבי חיזבאללה בלבנון הזהירו מפני השלכות קשות מהמהלך, שלדבריו מסכן את המדינה בסנקציות, בעוד שכלכלתה נמצאת בהתמוטטות במשך כמעט שנתיים. אם אכן דלק מאיראן יגיע ללבנון, יהיה זה שלב חדש במשבר הפיננסי, שעמו המדינה והמפלגות השולטות - כולל חיזבאללה - לא הצליחו להתמודד בעצמן.

המחסור בדלק אף גרם להתנגשויות אלימות בלבנון ולאירועים טראגיים. בשבוע שעבר נהרגו ונפצעו עשרות אנשים בצפון המדינה, בזמן שהצבא חילק דלק ממכלית פיראטית שהחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully