וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בלבנון: 28 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מכלית דלק

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 15:11

הפיצוץ אירע בעיירה א-תליל, בזמן שהצבא חילק דלק לתושבים ממכלית פיראטית שהחרים. לפי אחד הדיווחים, הפיצוץ קרה בעת ויכוח שבמהלכו נפתחה אש. לפי דיווח אחר, אדם שהדליק מצית גרם לאסון. בין ההרוגים גם אנשי צבא. "לא יכולים לטפל בכולם, המצב קשה מאוד"

כוחות צבא והצלה באתר פיצוץ מכלית הדלק בעכר, לבנון, 15 באוגוסט 2021. רויטרס
צוותים של הסהר האדום באתר הפיצוץ בעכר, הבוקר/רויטרס

לפחות 28 בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) בפיצוץ מכלית דלק בצפון לבנון - כך מסר הצלב האדום הלבנוני, שהוסיף כי לפחות 79 איש נוספים נפצעו באירוע בעיירה א-תליל שבמחוז עכר. הם פונו לבתי חולים מקומיים, הנואשים לתרומות דם. הצלב האדום אמר כי אנשיו עדיין סורקים את אתר הפיצוץ, והוא שיתף בטוויטר תמונה שבה נראה כמה אנשים בתוך מכתש גדול.

האסון אירע בזמן שלבנון סובלת ממחסור חמור בדלק ומקריסה כלכלית. בתי החולים הזהירו בימים האחרונים כי האספקה שלהם דלה וכי הם עלולים להיאלץ להשבית את פעילותם. ראשיד מקסוד, מארגון הרפואה האסלאמי, אמר כי חלק מהפצועים נשלחו לבתי חולים בטריפולי, ואילו אחרים נשלחו לביירות.

גורמי צבא וביטחון מקומיים אמרו שקודם לפיצוץ, צבא לבנון החרים מכלית פיראטית, והיה בעיצומה של חלוקת דלק לתושבים. מכאן, הסיבות לפיצוץ משתנות: לפי מקור ביטחוני אחד, התפתחו ויכוחים במקום שהובילו לירי, שהצית את מכלית. בין ההרוגים אנשי צבא וכוחות הביטחון. בערוץ אל-ג'דיד דווח מפי עדי ראיה כי אדם שהדליק מצית גרם לפיצוץ.

פצוע מפיצוץ מכלית דלק בבית חולים בטריפולי, לבנון, 15 באוגוסט 2021. רויטרס
בתי החולים הזהירו כי הדלק שלהם אוזל. פצוע מהפיצוץ בעכר בבית חולים, הלילה/רויטרס

עבד א-רחמן, אחד הפצועים, סיפר כי עמד בתור חלוקת הדלק. "מאות התאספו שם, ליד המכלית, ורק אללה יודע מה קרה להם", סיפר מבית החולים א-סאלם בטריפולי הסמוכה, כשפניו וגופו מכוסים בתחבושות. אביו של פצוע אחר בבית החולים אמר כי הוא לא הצליח לאתר את שני בניו הנוספים.
לפי עד ראיה, תושבים זועמים התאספו באתר הפיצוץ והציתו שתי משאיות זבל.

ד"ר סלאח אסחאק אמר כי רוב הפצועים נמצאים במצב קשה. "אנחנו לא יכולים לטפל בכולם, אין לנו את היכולות. המצב קשה מאוד".

הפיצוץ, האחרון בשורת אסונות הפוקד את לבנון, עורר תגובות נזעמות מצד הפוליטיקאים. סעד אל-חרירי, ראש הממשלה לשעבר והפוליטיקאי הסוני הבכיר ביותר בלבנון, קרא לנשיא מישל עאון ולבכירים אחרים להתפטר. "הטבח בעכר אינו שונה מהטבח בנמל", צייץ, בהתייחסו לפיצוץ בנמל ביירות לפני שנה.

בין חרירי לעאון, הנוצרי, יש דם רע וראש הממשלה לשעבר ויתר בחודש שעבר על המנדט להקים ממשלה בשל חילוקי דעות עמו על הרכבה. מאז האסון בבירה, ללבנון אין ממשלה מתפקדת ובקהילה הבינלאומית מתנים את כספי הסיוע בהקמת קבינט מומחים שיקדם רפורמות מקיפות ויילחם בשחיתות. בנוסף לכך, חקירת הפיצוץ תקועה ואיש לא הועמד לדין עד היום.

עאון, מצדו, אמר כי הוא ביקש מהרשויות לחקור את נסיבות הפיצוץ. "הטרגדיה הזו שנפלה על תושבי עכר היקרים גורמת ללבם של כל הלבנונים לדמם", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully