וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטריארך של לבנון גינה את ירי הרקטות, בחיזבאללה זועמים

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 13:24

המנהיג הנוצרי הבכיר במדינה אמר כי לבנון אמנם לא החליטה לעשות שלום עם ישראל, וגם לא לצאת למלחמה "הרסנית". בתגובה, תומכי חיזבאללה האשימו אותו בכניעה ובתמיכה בישראל, אך הנשיא יצא להגנתו מחשש להחרפת המתיחות העדתית: "לשמור על האחדות הלאומית"

משגר רקטות של חיזבאללה אחרי הירי לעבר ישראל, לבנון, 6 באוגוסט 2021. AP
משגר הרקטות ששימש את פעילי חיזבאללה לאחר הירי, שישי/AP

נשיא לבנון, מישל עאון, גינה אתמול (שלישי) את הביקורת שהופנתה כלפי הפטריארך המארוני מצד תומכי חיזבאללה, אחרי שהאחרון גינה את ירי הרקטות של הארגון השיעי לעבר ישראל. הנשיא הנוצרי הוא בעל ברית של חיזבאללה, אך הוא הזהיר כי יש להימנע מהטחת עלבונות במנהיג הנוצרי הבכיר כדי לשמור על האחדות הלאומית במדינה המפולגת.

הפטריארך בשארה בוטרוס א-ראעי תקף ביום ראשון את חיזבאללה, כשאמר כי לשום ארגון אין זכות לקבוע אם לבנון תצא למלחמה וקרא לצבא לעצור את ירי הרקטות מהדרום. ראעי אמר כי אמנם לבנון לא החליטה לעשות שלום עם ישראל, היא גם לא החליטה לצאת למלחמה. הוא הוסיף כי לבנון לא רוצה להיגרר לפעולות צבאיות שעשויות "להוביל לתגובות הרסניות של ישראל". מבלי שנקב בשמו המפורש של חיזבאללה, הוא קרא לצבא לעצור את ירי הרקטות מלבנון "לא מתוך דאגה לביטחון ישראל, אלא מתוך דאגה לביטחון לבנון".

בעוד שבאופן רשמי חיזבאללה לא הגיב לדבריו של ראי, תומכיו האשימו אותו בכניעה ובתמיכה בישראל בפוסטים שפרסמו ברשתות החברתיות.

לפי לשכת הנשיאות, עאון אמר בשיחת טלפון שקיים היום עם הפטריארך כי הוא מגנה את הקמפיין נגדו ברשתות החברתיות, והדגיש כי חופש הביטוי מוגן בחוקה. לדברי הנשיא, "הבעת עמדות אחרות צריכות להישאר בתחום הפוליטי ולא לפגוע או להעליב, על מנת לשמור על האחדות הלאומית ולהבטיח את היציבות הכללית במדינה".

בווידאו: חיזבאללה פרסם תיעוד מירי הרקטות לעבר ישראל/מערכת וואלה!

ההתלקחות בגבול עם ישראל בסוף השבוע העלתה חשש בלבנון מסכסוך הרסני נוסף, 15 שנה אחרי מלחמת לבנון השנייה, בזמן שהמדינה קורסת מבחינה כלכלית וחברתית. בתקרית נוספת המעידה על המתיחות הפנימית הגוברת בלבנון, עצרו תושבים דרוזים את פעילי חיזבאללה ששיגרו את הרקטות, אחרי שעברו בכפרם

לטענת חיזבאללה, מטח הרקטות ששיגר ביום שישי לעבר שטחים פתוחים באזור חוות שבעא היה בתגובה לתקיפות חיל האוויר יום קודם לכן. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה איים ביום שבת להחריף את התגובה אם ישראל תמשיך בתקיפות האוויריות בלבנון.

התקיפות של חיל האוויר, לראשונה זה שנים, היו בתגובה לירי רקטות ביום רביעי. שום ארגון לא קיבל אחריות על אותו הירי, אך לפי ההערכות בישראל, היו אלו פלגים פלסטיניים בלבנון, הפועלים תוך אישור, או לכל הפחות עצימת עין, מצד חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully