וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר רוח, יצירתי במצבי לחץ ובעל יוזמה: זהו ראש שב"כ המיועד

8.10.2021 / 19:05

לדברי חבריו לשירות, הבחירה בר' לראשות שב"כ איננה מפתיעה - כהונתו כסגן ראש הארגון סומנה כהצלחה, והיוותה יתרון לכניסה לנעליו של ארגמן. בצבא שירת ר' בסיירת מטכ"ל ולאחר מכן התגייס לארגון החשאי כלוחם ביחידת המבצעים, והמשיך להתקדם בצורה מרשימה. "תמיד חותר למגע"

בווידאו: הוועדה למינוי בכירים התכנסה לדון במינוי ראש שב"כ/צילום: רוני כנפו

הכרזתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על ר', סגן ראש שב"כ הנוכחי, כראש שב"כ הבא לא הפתיעה את בכירי הארגון החשאי. לרוב, סגן ראש שב"כ המכהן זוכה ליתרון על פני שאר המועמדים.

ר', בן 55, נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד, מכהן כבר יותר משנתיים כסגן ראש שירות הביטחון הכללי.

ר' החל את שירותו הצבאי כלוחם בסיירת מטכ"ל בשנת 1983. לאחר שבלט במסלול ולאחר מכן גם בפעילות המבצעית, יצא לקורס קצינים וחזר כמפקד צוות ליחידה תחת פיקודו של עמר בר-לב, לימים השר לביטחון הפנים. מאוחר יותר גם שירת תחת משה בוגי יעלון. בשנת 1987 השתחרר מהיחידה ויצא לאזרחות אך המשיך למלא תפקידים במילואים.

מאוחר יותר התגייס לשירות הביטחון הכללי כלוחם ביחידת המבצעים שפועלת בכלל הגזרות וממלאת בין היתר פעולות התקפיות. ר' התקדם במהירות בסולם הדרגות כמפקד במלחמה נגד הטרור הפלסטיני אך פעל גם בלבנון. "מדובר בלוחם ומפקד אמיץ מאוד, מהסוג שראה להרבה מחבלים את הלבן בעיניים", סיפרו חבריו לנשק, שהגדירו אותו כלוחם קר רוח ויצירתי במצבי לחץ.

סגן ראש השב"כ 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"מדובר בלוחם ומפקד מהסוג שראה להרבה מחבלים את הלבן בעיניים". ר'/ראובן קסטרו

היה ברור שימשיך במעלה הדרך לתפקידי מפתח בארגון החשאי, וכך היה. הוא מונה לראש ענף מבצעים, ראש יחידת מבצעים ולאחר מכן לראש אגף המבצעים, כשבשנת 2012 היה אחראי מקצה לקצה על פעולת הפתיחה של מבצע עמוד ענן: הסיכול הממוקד של מפקד הזרוע הצבאית בחמאס אחמד ג'עברי. פעולה זו משפיעה עד היום על הארגון הסוני הקיצוני.

ר', בדרך לוועדה, עצר בדרך וסייע לערבי ישראלי שרכבו עלה באש. 8 באוקטובר 2021. ללא, מערכת וואלה!
לפי שב"כ, ר סייע בכיבוי רכב העולה באש בדרכו לוועדת גולדברג, היום/מערכת וואלה!, ללא

תחת פיקודו קיבלו היחידות המבצעיות פרסי ביטחון ישראל על פועלן במגוון תחומים. בין השנים מילא תפקידים בצה"ל ובמוסד ונודע כבעל קשרים ענפים בקהילת המודיעין שמאוחר יותר סייעו במבצעים משותפים ומוצלחים במלחמה נגד הטרור.

בשנת 2016 מונה לראש אג"מ (אגף מטה - שאחראי על בניין כוח) ובשנת 2018 מונה לסגנו של ראש השב"כ נדב ארגמן. בכירים לשעבר בשב"כ סיפרו כי ר' גדל בציר המבצעים בדומה מאוד לנדב ארגמן ומה שאפיין אותו לאורך התפקידים השונים היא היוזמה לבצע מבצעים מדויקים. "הוא מאוד יצירתי. לא נח על זרי הדפנה. תמיד חותר למגע".

מינויו של ר' לראשות שב"כ אושר היום על ידי הוועדה למינוי בכירים, שבדקה בין היתר את המכתב האנונימי נגדו, שנכתב בשנת 2019 עם מינויו לתפקיד סגן ראש שב"כ וצף עתה מחדש. "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו", כתבה הוועדה לאחר הבדיקה. בכירים לשעבר בשב"כ הגדירו את המכתב "מהלך מזעזע שנוגד תרבות פנים ארגונית".

בתחילת השבוע הבא צפויה הממשלה לאשר את מינויו, ולאחר מכן יותר לפרסם את זהותו. המינוי אמור להיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר ויום למחרת צפויה להתקיים מסיבת הפרידה מראש שב"כ היוצא נדב ארגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully