וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA מקים יחידה מיוחדת להתמודדות מול סין

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 6:28

יחידה זו היא הראשונה המוקמת בסוכנות הביון האמריקנית שתתמקד כולה בנושא הסיני, והיא נוסדת ברקע המתיחות הרבה בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. הקמתה היא אחד מבין השינויים הארגוניים שעושה כעת ה-CIA, שבנוסף החליט לסגור את היחידות שהתמקדו באיראן ובצפון קוריאה

תחת הנהגת ממשל ביידן, מקימה סוכנות הביון CIA יחידה מיוחדת שמטרתה מיקוד בפעילותה של סין. זאת, בתקופה של מתיחות רבה ביחסים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. אמש אמר ראש סוכנות המודיעין וויליאם ברנס כי היחידה תטפל ב"איום מצד הממשל הסיני, לא העם הסיני".

גורם בכיר ב-CIA השווה את היחידה החדשה לפעילות הממוקדת שנעשתה מצד הסוכנות כנגד רוסיה במהלך המלחמה הקרה, וכן במיקוד שלה בארגוני הטרור לאחר ה-11 בספטמבר. עד היום לא הוקמה בארגון יחידה דומה, שהוקדשה כולה לנושא סין.

עם תחילת כהונתו של הנשיא ביידן, המחלוקות עם בייג'ינג הפכו לעמוקות יותר, בנושאים רבים, לרבות זכויות אדם, וסוגיות הונג קונג והים הדרומי של סין. יחד עם זאת, רק השבוע בכירים משתי המדינות נועדו יחד כדי לשפר את התקשורת ביניהן ולקבוע מועד לפגישה וירטואלית של הנשיאים עד לסוף השנה.

הלוגו של ה-CIA המוצב במפקדת הסוכנות בלוס אנג'לס. רויטרס
הקמת היחידה היא אחד מכמה שינויים שנעשו בארגון. לוגו סוכנות ה-CIA/רויטרס

היחידה החדשה היא רק אחת מכמה שינויים שיושמו בעקבות סקירה רחבה שהסוכנות פתחה בה בשנה שעברה, אמר בכיר בארגון, שביקש להישאר אנונימי. לדבריו, מהלכים אחרים שנעשו בסוכנות הביון כוללים את מיזוגה של היחידה העוסקת באיראן, שהוקמה על ידי הנשיא הקודם דונלד טראמפ, עם יחידה גדולה יותר העוסקת במזרח התיכון כולו. כמו כן נעשה שינוי במסגרתו אוחדו היחידה שהתמקדה בקוריאה עם יחידה גדולה יותר העוסקת במזרח אסיה-פסיפיק.

בנוסף, ברנס אמר כי ה-CIA יקים מרכז טכנולוגי חדש, שיתמקד בנושאים כמו בריאות עולמית, שינויי אקלים, אסונות הומניטריים ושיבושים הנגרמים על ידי טכנולוגיות. בתוך כך ציין כי הסוכנות ממשיכה לבחון אירועים הנוגעים למחלה המסתורית המכונה "סינדרום הוואנה", שהשפיעה על דיפלומטים ועובדי CIA רבים.

יו"ר ועידת המודיעין בבית הנבחרים אדם שיף בירך על המהלכים החדשים שביצע ה-CIA. "לנוכח המודל השלטוני הרודני שסין מנסה לייצא באופן אגרסיבי, ויכולותיה הטכנולוגיות שמתפתחות במהירות, היא מהווה אתגר משמעותי לארצות הברית ולעתיד הערכים הדמוקרטיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully