וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות בעלה לשעבר: בית הדין בי-ם קבע כי אם תוכל לחסן את ילדיה נגד הקורונה

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 14:34

האם ביקשה לחסן את שני ילדיה בגילאי 13 ו-15, אך טענה בפני הדיינים כי אביהם מסרב, לאור העובדה שהוא נמנה על מתנגדי החיסונים. האב, הציג כ-50 עמודים בהם ניסה לטעון כי אין לחסן את ילדיו. לבסוף קבע בית הדין כי יש לחסן אותם מאחר ו"טובת הילד גוברת על רצון הוריו"

בית הדין הרבני בירושלים קבע לאחרונה כי אם תוכל לחסן את שני ילדיה בחיסון השני לנגיף הקורונה, למרות התנגדות בעלה לשעבר. האם ביקשה לחסן את שני ילדיה, בגילאי 13 ו-15, אך טענה בפני הדיינים כי אביהם מסרב, לאור העובדה שהוא נמנה על מתנגדי החיסונים.

האב, הציג בפני בית הדין כ-50 עמודים שבהם ניסה לטעון כי אין לחסן את ילדיו. שיא הוויכוח בין הצדדים הגיע למצב שבו האם לא איפשרה לבעלה לשעבר לפגוש את ילדיו בעקבות התנגדותו לחסן את ילדיהם, בית הדין טען כי זה מצב שהוא אינו מוכן לקבל אך פסק כי האם תוכל לחסן את ילדיה למרות התנגדותו.

אב בית הדין, הרב יצחק אושינסקי והדיינים, הרב מאיר קהאן והרב יעקב שטיינהויז כתבו בפסיקתם כי "אין ספק כי טובתו של הילד היא שלא לחלות בנגיף קורונה. כשלא ידועה לנו מראש מהי רמת הקושי של המחלה שיחווה הילד, אם יחלה, ואף לא ידועות עדין מהן ההשלכות העתידיות כתוצאה מהידבקות בנגיף קורונה".

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני בירושלים/רוני כנפו

הם ציינו עוד כי "המלצת משרד הבריאות היא לחסן אף בחיסון שני בני 12 ומעלה. וכבר הוכח כי יעילותו של חיסון אחד היא מוגבלת מאוד במניעת הידבקות בנגיף קורונה. כידוע, על פי דין תורה, טובת הילד גוברת על רצון הוריו או על טובתם של הוריו". סמכות הדיינים לקבוע בשאלת החיסונים נבעה מכך שאף אחד מההורים לא שלל את האפשרות שהם ידונו בכך. הדיינים ציינו מראש זאת כדי שלא תעלה טענה נגדם סביב סוגיה זאת, ולדבריהם "אין ספק שבית הדין מוסמך להכריע בכך, שהרי שני ההורים העלו טענות ענייניות לגופן בסוגיה זו, ולא עלתה על ידי מי מהם טענה באשר להעדר סמכות בית הדין, כך שקיימת הסכמה לסמכות בית הדין להכריע בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully