וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש: הירידה בתחלואה חד משמעית, אם המגמה תימשך - אפשר לומר שאנחנו בסוף הגל

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 10:31

חרף הנתונים המעודדים, מנכ"ל משרד הבריאות ציין בריאיון ל-103FM כי תיתכן אפשרות של גל חמישי: "ככל שנהיה יותר מחוסנים יימנע הדבר הזה, אבל היכולת של זן חדש להיכנס לארץ קיימת". הוא אישר כי המדינה שואפת להבטיח אספקה עתידית של חיסונים נוספים

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, אומר הבוקר (רביעי) כי הירידה בתחלואה בקורונה נמשכת, אך ציין כי תיתכן אפשרות של כניסת זן חדש של הנגיף לישראל ואיתו גל חמישי של המגיפה. בריאיון ב-103FM, סיפר כי משרד הבריאות נערך להבטיח מלאי של מנות חיסון נוספות.

"מגמת הירידה נמשכת, אתמול היו כ־2,500 מאומתים, אחוז החיוביים [הוא כ-]2.3% וגם מספר החולים קשה ירד", אמר פרופ' אש, "הירידה היא ברורה. אם חששנו שזה רק עניין של ימי החג - אז אפשר לומר היום שהמגמה חד משמעית". לדבריו, "אם נראה בשבוע הבא שהמגמה נמשכת אז כן, אנחנו ביציאה מהגל הזה".

הוא ייחס את עיקר הירידה בתחלואה לחיסון השלישי. "אני חושב שהדבר המרכזי זה הבוסטר, ואפשר לראות את זה על ידי זה שהחולים הקשים ומספר ההדבקות בקרב המחוסנים פעמיים שבתחילת הגל היה מאוד בולט. מי שהיה מחוסן פעמיים וחלפה חצי שנה מאז החיסון השני הם היו עיקר הנדבקים והחולים הקשים. ככל שהגל התמשך וחיסנו יותר ויותר - עיקר החולים הקשים היום זה הלא מחוסנים".

נחמן אש במהלך כינוס וועדת הבריאות | המתווה לקיצור תורנויות המתמחים. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
"למנוע את הגל הבא - זה רק על ידי התחסנות". אש/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אש הגן על ההחלטה לפתוח את הלימודים כסדרם. "לא, להיפך. לא צפינו עד כה בעלייה בגלל שנת הלימודים", אמר. "עברנו את החודש הזה תוך כדי שאנחנו מתנסים בלימודים ובבדיקות המהירות כך שלדעתי היה נכון לפתוח".

מנכ"ל משרד הבריאות הכחיש מכל וכל כי ישנו רישום כלשהו של תנועות אזרחים באמצעות סריקה של הברקוד של התו הירוק. "אני מכחיש לגמרי, זה בלתי אפשרי. זה מתבסס על סריקת הברקוד בכניסה למקומות אבל היא מקומית ולא נשלחת לשום מקום", אמר אש, "עצם הסריקה לא נשלחת לשום מקום ואף אחד לא יכול לדעת שזה קרה. אין רישום בכלל".

"לא יודעים אם ומתי נצטרך מנה רביעית"

בתשובה לשאלה על אפשרות של חמישי של תחלואה בקורונה, אמר אש כי "זה באמת אחד הדברים שאנחנו חושבים בימים אלה עליו. יש כמה דברים שאפשר לעשות. כמובן התחסנות וככל שנהיה יותר מחוסנים יימנע דבר כזה. הביקורת בגבולות ובכלל על ההתנהלות בגבולות חשובה, להקפיד על הבדיקות, מי שצריך בידוד - אבל בשורה התחתונה היכולת של ווריאנט חדש להיכנס לארץ קיימת".

הוא אישר כי המשרד נערך להבטיח מלאי של חיסונים, גם למקרה של צורך במנה רביעית של החיסון. "מבחינת להבטיח חיסונים - אנחנו רוצים להבטיח מנות נוספות, ואנחנו על אספקה עתידית של חיסונים עובדים - אבל אנחנו לא יודעים אם נצטרך ומתי נצטרך מנה כזאת. נצטרך לעקוב אחרי היעילות של המנה השלישית".

עוד בוואלה!

אלרעי פרייס: אם נגיע לתחלואה קשה ותמותה כמו בגל הרביעי - נחסן בפעם הרביעית

לכתבה המלאה

לעומת זאת, הבהיר אש כי התרופה החדשה של חברת מרק שהוצגה ככלי להיאבק במגיפה לא תמנע אותה לבדה. "התרופה החדשה לא מונעת הדבקות אבל היא תסייע לכך שיהיו פחות חולים קשים. זה כדורים לכן זה הרבה יותר פשוט אבל התרופה לא מונעת את הגל. את הגל, למנוע - זה רק על ידי התחסנות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,502 בני אדם אובחנו אתמול כחולים מאומתים, מתוך 109,055 נבדקים. שיעור המאומתים עומד על 2.32%.

בסך הכול, בישראל ישנם כרגע 35,876 חולים פעילים, מתוכם כ-705 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 487 במצב קשה ו-190 מונשמים. 7,855 בני אדם מתו בישראל מתחילת המגיפה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully