וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס: אם נגיע לתחלואה קשה ותמותה כמו בגל הרביעי - נחסן בפעם הרביעית

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 12:28

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה בדיון בוועדת החוקה כי אין לשלול את האפשרות שישראל תחסן שוב חצי שנה לאחר החיסון השלישי: "אנחנו נעשה בדיוק את מה שעשינו כעת". עוד הסבירה כי ההחלטה מאחורי הבוסטר נבעה מהירידה במועילות החיסון לאורך זמן

בווידאו: שרון אלרעי פרייס מתייחס לאפשרות של חיסון רביעי/צילום: ערוץ כנסת

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה היום (שני) בדיון בוועדת החוקה כי אין לשלול את האפשרות שישראל תחסן בפעם הרביעית חצי שנה לאחר החיסון השלישי. "אנחנו נעשה בדיוק את מה שעשינו כעת, וזה יקרה רק אם נגיע למצב של תחלואה קשה ותמותה בדיוק כמו שראינו בתחילת הגל הרביעי", אמרה.

עוד הסבירה אלרעי פרייס כי ההחלטה לחסן בחיסון שלישי נבעה מהירידה במועילות החיסון לאורך זמן. "כשהחל הגל הרביעי, ראינו כמות לא מבוטלת של אנשים מחוסנים בתוכו, וזה גרם לנו לנתר מקרוב את מועילות החיסון לאורך זמן וראינו שיש ירידה במוגנות שהוא נותן מפני הדבקה, ובהמשך גם מפני תחלואה קשה".

"אנשים שחוסנו מוקדם כבר לא היו מוגנים, וזה נכון לכל הגילאים", הוסיפה, "בגלל שאנחנו המדינה הראשונה עם החיסונים, לא היתה מדינה נוספת להסתכל עליה וכובד האחראיות היה עלינו אבל ברור שזה היה נדרש. הפריסה היתה מדורגת, קודם לגיל מבוגר יותר ורק מאוחר יותר לצעירים".

מתחם חיסונים לקורונה של קופ"ח כללית, בית הצנחן-רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מגמת ירידה בהדבקה והתחלואה הקשה. מתחם חיסונים של כללית ברמת גן/ראובן קסטרו

אלרעי פרייס התייחסה לסוגיית חיסון המחלימים מקורונה בהקשר של מתן אישור תו ירוק, וציינה כי "עם הזמן, הסיכוי של מחלימים לחלות פעם נוספת הולך ועולה. ההחלמה לא תגן עליהם לנצח, ולכן הבנו שאנחנו צריכים לבקש מהם חיסון כדי לשמור ועל סביבתם, כלומר אחרי חצי שנה".

עם זאת, לדבריה הסיכוי לתחלואה החוזרת בקרב ילדים מתחת לגיל 12 הוא נמוך - לפחות 50% פחות ממבוגרים, "ולכן אפשר להשאיר להם את התו הירוק והסיכון מבחינה בריאותית הוא נמוך".

בדיון התייחס גם עו"ד רז נזרי, המשנה לייועץ המשפטי לממשלה, לתקלות באתר משרד הבריאות בדרך להנפקת תו ירוק חדש ואמר כי לתו הירוק הקודם "אין תוקף משפטי", ולכן לא ניתן להציג אותו. הוא ציין כי בשל כך, משרד המשפטים ביקש ממשרדי הבריאות וביטחון פנים - שהודיע לשוטרים - כי "לא תהיה אכיפה, גם לא אזהרות כל עוד אין אפשרות להנפיק תו ירוק חדש", זאת עד ליום חמישי, בדומה להחלטת הממשלה מאמש.

עוד בוואלה!

חולה קורונה בן שנתיים מאושפז במצב קריטי; שיעור הבדיקות החיוביות - הנמוך מיולי

לכתבה המלאה
ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס
 במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנשים שחוסנו מוקדם כבר לא היו מוגנים", ד"ר אלרעי פרייס/פלאש 90, יונתן זינדל

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 2,653 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה מתוך 94,787 שנבדקו. מקדם ההדבקה עלה מעט, אך אחוז החיוביים ירד והוא עומד כעת על 2.83%. מגמת הירידה נמשכת גם בחולים הקשים, שמספרם עומד כעת על 564.

עם זאת, 44 חולים בנגיף מתו ב-24 השעת האחרונות, ומניין המתים מפרוץ המגפה בישראל עלה ל-7,827.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully