וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר את מנת החיסון השלישית לבני 65 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 5:05

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את המלצת מומחיו, לפיה מנת ה"בוסטר" תינתן בשלב זה רק לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה להידבקות בנגיף, שישה חודשים לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. המינהל צפוי להתכנס ולדון בהרחבת האישור בעתיד. מנכ"ל פייזר: "זוהי אבן דרך קריטית"

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר הלילה (חמישי) את המלצת מומחיו, לפיה המנה השלישית, "הבוסטר" נגד נגיף הקורונה, תינתן בשלב זה רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון, כגון אנשים עם מחלות קשות ואנשים בעבודות שמציבות אותם בסיכון גבוה להידבקות בנגיף. החלטת המינהל כפופה לאישור של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שצפוי להצביע בנושא היום.

לפי החלטת ה-FDA המנה השלישית תינתן לאוכלוסיות שנקבעו רק שישה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. בין האוכלוסיות הזכאיות למנת הבוסטר ייכללו צוותי בריאות, מורים ועובדי מעונות יום, עובדי מכולת, אסירים וסוהרים.

"אישור ה-FDA הראשון למנת הבוסטר מהווה אבן דרך קריטית במאבק המתמשך במגפה", אמר מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא.

איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021. AP
חיסון לקורונה/AP

המינהל צפוי להתכנס ולדון בהרחבת האישור בעתיד. בינתיים, חבריו חלוקים בדעותיהם לגבי הצורך במנת החיסון השלישית. בשבוע שעבר מומחי ה-FDA דנו בהמלצתם לגבי מנת החיסון השלישית. תחילה, בתום שמונה שעות של דיונים, התקבלה החלטה ברוב של 16 מול 2 מומחים שלא להמליץ על אישור מנת "הבוסטר". לאחר מכן, התכנס הפאנל להצבעה חוזרת, שם הוחלט פה אחד כי הם ימליצו על "בוסטר" לבני 65 ומעלה וקבוצות סיכון. הלילה, המינהל קיבל את המלצת מומחיו.

במשרד הבריאות אמרו לאחר המלצת ה-FDA שפורסמה בשבוע שעבר כי היא נותנת למעשה "תוקף למבצע החיסון השלישי שהחל בישראל". בהודעת המשרד נאמר כי הוצגו ל-FDA "נתונים מחקריים על דעיכת החיסון והעליה במוגנות לאחר חיסון שלישי, עליהם נאמר שהם משכנעים. בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר - המשיב את ההגנה מפני נגיף הקורונה".

במסגרת הדיונים, ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה את נתוני האמת מישראל. "בסוף מרץ הגיע אלינו זן הדלתא אך הוא הופיע באופן נדיר וכך התחלנו לאט לאט את הגל הרביעי, חרף העובדה שרוב האוכלוסייה חוסנה. אנחנו פה להציג את ההחלטות שלקחנו בישראל. בעצתם של כמה מקורות אקדמיים ואנליסטים שונים, הכרזנו בזהירות רבה מאוד על המנה הנוספת", אמרה ד"ר פרייס.

פרט לישראל, גם בגרמניה ובבריטניה החלו לתת את מנת החיסון השלישית נגד הקורונה לאוכלוסיות מסוימות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully