וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירו ונמלטו: תושבי המשולש הואשמו ברצח כפול בטול כרם

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 18:57

השלושה, פתחו בירי מרכבם במהלך מרדף אחר שני האחים אבו חוסין, שיצאו מבילוי במרכז טול כרם, ולאחר מכן נמלטו מהמקום. העבירות המיוחסות להם לפי האישום הן רצח בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק, הצתה והשמדת ראיה. במקביל להגשת כתבי האישום, התובעים מבקשים את הארכת מעצרם

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 3 תושבי המשולש בגין רצח כפול בטול כרם/צילום: שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש (חמישי) כתב אישום בגין הרצח הכפול בטול כרם של האחים שאפע ופלאח אבו חוסין, אזרחי ישראל מבקה אל גרבייה שעברו להתגורר עם אביהם במערב השומרון על רקע סכסוך עקוב מדם בן מספר שנים עם משפחת אבו ג'ודה מבקה אל גרבייה.

הנאשמים, ג'מאל אבו ג'ודה בן ה-20 מבקה אל גרבייה והאחים נאסר ג'אבר בן ה-28 ורג'א ג'אבר בן ה-34 מג'לג'וליה, נעצרו לפני שלושה שבועות ומואשמים ברצח בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק, הצתה והשמדת ראיה.

שלושת הנאשמים מיוצגים על ידי עורכי הדין תומר נוה ובאסל פלאח שמסרו בתגובה כי טרם קיבלו לידיהם את חומרי החקירה: "נגיב לאחר קבלתם". בינתיים, בהסכמתם, האריך השופט ניצן סילמן את מעצרם עד החלטה אחרת וקבע דיון בבקשת הפרקליטות שייתקיים בהמשך החודש.

הרכב שהנאשמים שרפו. מתוך תיק החקירה, מערכת וואלה!
הרכב ששרפו הנאשמים לאחר הרצח/מערכת וואלה!, מתוך תיק החקירה
שלושה תושבי המשולש הואשמו ברצח כפול בטול כרם, בימ"ש המחוזי בחיפה,7.10.21. שלומי גבאי
קלסרי העדויות נגד הנאשמים/שלומי גבאי

בתוך כך, פרקליטות מחוז חיפה צפויה לזמן למשפט כעדי תביעה עשרות עדים מהרשות הפלסטינית. לאחים ג'אבר יש הרשעות קודמות לרבות עבירות ביטחוניות ומאסרים. היום, במקביל להגשת כתבי האישום, מבקשים תובעי פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד ענבל ברנסון ועו"ד ענאן ג'אנם, את הארכת המעצר של כל השלושה עד תום ההליכים נגדם. נגד חבריהם, מהדי אל ח'טיב בן ה-33 ואשרף דאהר בן ה- 31, שניהם מטול כרם, הוגשו במקביל בבית המשפט המחוזי גם כתבי אישום בגין סיוע לרצח וגם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

האירוע התרחש ב-16 באפריל, כשסמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר, אלמונים פתחו בירי מרכבם במהלך מרדף אחר רכב בו נסעו האחים אבו חוסין שיצאו ממועדון ביליארד במרכז טול כרם, ונמלטו מהמקום. שני כלי רכב נוספים של עוברי אורח תמימים נפגעו גם הם מהירי ולמרבה המזל לא נגרמו עוד אבדות בנפש. השניים, שנפצעו באורח אנוש פונו לבית החולים ת'אבת ת'אבת בעיר, שם נקבע מותם. רכבם של המתנקשים התגלה לאחר מכן ללא לוחיות זיהוי במטע זיתים צפון מערבית לכפר כור, שם הוצת כשבו מכלול הרובה והמחסנית ששימשו לחיסול.

החקירה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז חוף בשיתוף פעולה עם צה"ל, שב"כ והמשטרה הפלסטינית. עוד עלה מהחקירה כי היורים שהצטיידו בנשק וברכב שנגנב בפתח תקווה ולוחיותיו זויפו, עקבו אחר רכבם של קורבנותיהם, ובשלב מסוים חלפו ברכבם בצמוד אליהם תוך שרכבם של הקורבנות פוגע בכלי רכב חונים ותוך ביצוע ירי מנשק אוטומטי ממנו נפצעו השניים.

שאפע וסלאח אבו חוסין שנרצחו בטול כרם. ללא, אתר רשמי
האחים נרצחו חצי שנה אחרי רצח אמם/אתר רשמי, ללא

היורים נמלטו מהמקום וזמן קצר לאחר מכן אותר סמוך לכפר הפלסטיני כור רכב שרוף ששימש אותם. במהלך החקירה נתפסו סרטונים המתעדים את המרדף, הירי לעברם ומסלול ההמלטות עד למקום הצתת הרכב, אך ללא שמתאפשר זיהוי של היורים.

עם התקדמות החקירה עצרו לוחמי יחידות מיוחדות של המשטרה בסיוע כוחות צה"ל ובשילוב בלשי ימ"ר חוף בשטחי הרשות הפלסטינית את ח'טיב, דאהר ונאסר ג'אבר ובנוסף נעצרו בישראל אבו ג'ודה ורג'א גאבר.

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם, בבית משפט השלום בעכו וגם בבית המשפט העליון עקב התארכות תקופת המעצר. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר שהתייחס לפענוח הרצח הכפול אמר: "בחודשים האחרונים פעלנו רבות, תוך ביצוע פעולות חקירה ייחודיות ומורכבות, והשקעת משאבים רבים חוצי גבולות, על מנת להביא לפענוח הרצח הכפול. חקירה זו מצטרפת לשורה של חקירות אותן אנו מבצעים באופן מקצועי ונחרץ במטרה לשמור על שגרת חיים תקינה ולהביא את העבריינים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully