וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר התקרית בשומרון: המחבלים נעצרו בדרך לפיגוע המוני בירושלים

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 20:23

לפי ההערכות, השלושה, בני 20-19, עלו על אוטובוס שהוביל פלסטינים ללא אישור שהייה לתוך ישראל. כשהרכב נעצר לביקורת והובל למעבר סאלם, הם ירדו ופתחו באש. צה"ל אישר כי כוחות גדולים הגיעו לשוויכה, ביתם של שניים מהמחבלים. המפכ"ל הורה לתגבר כוחות כדי למנוע הסתננות

בוידאו: כוחות צה"ל בדרך לבתי שניים מהמחבלים בטול כרם/עריכה: אביעד בללי

תחקיר הפיגוע שאירע הבוקר (שישי) בשומרון מעלה כי שלושת המחבלים שפתחו באש לעבר מוצב סאלם תכננו להוציא לפועל פיגוע המוני במרכז הארץ. מהתחקיר עלה כי לא היה בידי מערכת הביטחון מידע מודיעיני על התכנית. צה"ל אישר כי כוחות גדולים מכתרים את ביתם של שניים מהמחבלים בכפר שוויכה שליד טול כרם. במקום התפתחו עימותים אלימים והלוחמים משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות תוך כדי פריצה לשני הבתים. באחד מהם, נמצאה צוואה של אחד מהמפגעים.

לשלושת המחבלים, אחמד פקהא בן ה-19 ועבדאללה דעבאס בן ה-20 משוויכה ומחמד איימן פתחי בן ה-20 מטול כרם, לא היה רקע קודם בפעילות טרור. לפי הערכות, הם עלו על אוטובוס שהוביל פלסטינים ללא אישור שהייה לתפילות בה הבית בירושלים, אך האוטובוס נעצר לביקורת והובל לעבר מעבר סאלם, שם אירע הפיגוע. סמוך לשער המוצב, הם ירדו מהאוטובוס ופתחו באש - אך נפגעו מירי הכוחות במקום שהגיבו להם. ככל הנראה, נהג האוטובוס לא ידע שמדובר שהוא מסיע מחבלים.

מתחילת הרמדאן צה"ל תוגבר בשני גדודים וחצי. ביממה הקרובה ובהתאם להערכת המצב הביטחונית והאירועים בשטח ישקלו במטכ"ל האם לתגבר את יהודה ושומרון בגדוד נוסף על רקע החשש מפיגועים נוספים או תופעת חקיינות של מחבלים שינסו לחצות את גדר ההפרדה ולהגיע לישראל.

פיגוע בצפון השומרון: שלושה פלסטינים חמושים נורו ליד מוצב מג"ב
07.05.21. מערכת וואלה, אתר רשמי
אחד המחבלים בזירת האירוע, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת האירוע בשומרון, ובמסגרת הערכת מצב שקיים בשטח, הנחה את כוחות מג"ב והמשטרה לתגבר את נוכחותם בריכוזי קהל ברחבי הארץ, ולאורך התפר, למניעת הסתננות של פלסטינים בניגוד לחוק.

עוד הוסיף שבתאי כי "לפי הערכות שיש בידנו, הצלחתם למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בתוך שטח מדינת ישראל. פעילות המשטרה למניעת הסתננות שוהים בלתי חוקיים הוכיחה עצמה. גיליתם נחישות והגבתם בדיוק כפי שמצופה משוטרים ולוחמים".

מחמד דעבאס בן 20, המחבל שביצע את הירי בשומרון, 7 במאי 2021. צילום מסך, צילום מסך
המחבל שנהרג. מוחמד דעבאס/צילום מסך, צילום מסך

גם מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי, הגיע למקום התקרית. "נמנע פיגוע גדול הודות לפעילות חדה, נחושה ותפקוד קרבי ומקצועי של לוחמי מג"ב", אמר. "פעילות זו הינה חלק ממבצע רחב במרחב התפר בחודשים האחרונים, ששיאו ברמאדן, בו כוחות החטיבה המרחבית 'מנשה' סיכלו באמצעות מודיעין איכותי ותגבור כוחות חדירות רבות לשטח ישראל"

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, בזירת הפיגוע בשומרון, 7 במאי, 2021. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בשומרון, היום/דוברות משטרת ישראל

לאחר התקרית, כוחות צבא גדולים הגיעו למקום, והאירוע כרגע מתוחקר. הלוחמים נתנו למחבל שנפצע טיפול ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה אל המרכז הרפואי העמק בעפולה. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה לאחר התקרית, ואמר בשיחה עם הלוחמים כי "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא נפגעים לכוחותינו. זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו".

עבדאללה ח'אלד, המחבל מהתקרית בשומרון, 7 במאי, 2021. צילום מסך, צילום מסך
מחבל נוסף שנהרג. עבדאללה ח'אלד/צילום מסך, צילום מסך

בלילה לוחמי מג"ב עצרו בת 27 תושבת חברון בחשד שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה בעיר. ממג"ב נמסר כי הלוחמים הבחינו בחשודה באחד ממעברי הבידוק במקום "כשהיא לחוצה ומבוהלת", שם היא מסרה להם את התיק שלה ובו נמצא סכין. החשודה הועברה לחקירה בכוחות הביטחון והמשטרה, ובסיומה הועברה לבית הסוהר השרון.

המחבל מהתקרית בשומרון שנפצע קשה, מחמד איימן פתחי, 7 במאי, 2021. צילום מסך, צילום מסך
נפצע אנוש. מוחמד איימן פתחי/צילום מסך, צילום מסך

בתחילת השבוע התרחש פיגוע ירי נוסף בצומת תפוח שבשומרון, ובו נרצח יהודה גואטה בן ה-19. גואטה היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. מבית החולים בילינסון בפתח תקווה נמסר כי מצבו של הפצוע בניה פרץ מבית שאן מוסיף להיות קשה, בעוד עמית חלא מצפת שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully