וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצות בהתנחלויות נגד בקשת ארה"ב לרסן את הבנייה: "הכדור בידיים של בנט"

7.10.2021 / 8:51

בימין יצאו נגד הפרסום בוואלה!, לפיו ממשל ביידן ביקש מבנט לרסן את בנייה בגדה המערבית. "הבנייה בארץ היא רק בידיים של ממשלת ישראל, ולא בידיים של אף ממשלה זרה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, בעוד שיו"ר מועצת יש"ע אמר שבנט "מחויב לבנייה ומבין את המשמעות"

בווידאו: בנט חושף במליאת הכנסת מבצע של המוסד לאיתור מידע על רון ארד/צילום: ערוץ הכנסת

ראשי מועצות בהתנחלויות יצאו הבוקר (חמישי) נגד בקשת ארצות הברית לרסן את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כפי שפורסם אמש בוואלה!. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "הבנייה בארץ ישראל היא רק בידיים של ממשלת ישראל, ולא בידיים של אף ממשלה זרה", בעוד שיו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר כי ראש הממשלה נפתלי בנט "מחויב לבנייה ומבין את המשמעות שלה".

דגן טען כי "הקפאה או 'ריסון' של הבנייה, בלשון הלחץ האמריקני, תביא לסיום כהונתה של הממשלה". לדבריו, "הכדור תמיד היה בירושלים, אף פעם לא בוושינגטון. מי שמחליט הוא נפתלי בנט - ולא ג'ו ביידן". עוד אמר כי "הציבור בישראל לא יקבל מושגים מכובסים כמו 'ריסון' - שהם בעצם הקפאה של הבניה ביהודה ושומרון. הקפאה היא אמירה ומעשה ברורים של פגיעה בהמשך ההתיישבות היהודית ביו"ש. הקפאת בנייה, בכל נוסח או מונח, משמעותה אחת - סוף קיומה של הממשלה".

דגן פנה לבנט ולשרי הממשלה וקרא להם לאשר תכניות בניה להרחבת יישובים ואזורי תעשייה בהתנחלויות: "ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון לא תהיה הבן החורג של אף ממשלה. כל ממשלה שתחזיר אותנו לימי ההקפאה - לא תהיה בעלת זכות קיום מוסרית, ערכית וגם פוליטית".

שכונת פסגת זאב ליד הכפר הפלסטיני אל-ראם ב-13 בפברואר 2020. רויטרס
שכונת פסגת זאב ליד הכפר הפלסטיני אל-ראם ב-13 בפברואר 2020/רויטרס

בראיון ל-103FM, אמר אלחייני כי הוא מאמין שבנט "מחויב לבנייה" בהתנחלויות מאחר והיה בעברו מנכ"ל מועצת יש"ע. "הוא מבין את הדברים ואת כללי המשחק עם האמריקנים. הוא מבין שהאמריקנים לא ירצו שהממשלה תיפול לכן יהיה משחק מנהיגות", אמר.

לדברי אלחייני, "לא בכדי בהסכמים הקואליציוניים עם כל המפלגות לא נכתב דבר בעניין המדיני, יש הסכמה שמה שהיה הוא שיהיה. יש בממשלה את מפלגת תקווה חדשה שהיא ימין, גדעון סער איש ימין, אביגדור ליברמן הוא איש ימין, גם להם יש משקל נגד. אני יכול להגיד מידיעה שראש הממשלה בעד הבנייה ביו"ש ולקדם את הבנייה ביו"ש".

בכירים ישראלים שמעורים בפרטים אמרו אמש לוואלה! כי ממשל ביידן העביר בשבוע שעבר מסר שקט ללשכת ראש הממשלה נפתלי בנט ובו בקשה לרסן בנייה חדשה בהתנחלויות בגדה המערבית.

לסוגיית ההתנחלויות יש פוטנציאל להפוך למוקד מתיחות בין ישראל לארצות הברית, אך גם בבית הלבן וגם בלשכת ראש הממשלה רוצים להימנע מכך ולנסות להגיע להבנות בערוצים שקטים.

הבכירים הישראלים אמרו כי ממלא מקום שגריר ארצות הברית בירושלים, מייקל רטני, התקשר לבכירים בלשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר ואמר כי ממשל ביידן היה רוצה לראות ריסון או הפחתה של התכנון והבנייה החדשה בהתנחלויות.

רטני העלה בשיחה גם את הדאגות האמריקניות לגבי בנייה עתידית אפשרית בשטח הרגיש E1 בין ירושלים למעלה אדומים שבנייה בו תחצוץ בין צפון הגדה המערבית לדרומה ותקשה על הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully