וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק חדשה תחייב סוכני דוגמנות ברישיון: "יבטיח שירות נאות ומפוקח"

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 16:46

ההצעה, שנועדה להסדיר את תעשיית הדוגמנות, בדגש על עיסוקם של סוכני הדוגמנות, קובעת כי תוקם ועדה שתמליץ לשר הכלכלה והתעשייה על מערך הבחינות לצורך קבלת רישיון לסוכנים. בהצעה אף צוינה ברמיזה פרשת שי אביטל, הסוכן עליו התלוננו 26 דוגמניות כי תקף אותן מינית

חברת הכנסת לימור מגן תלם מישראל ביתנו, שהייתה בעברה דוגמנית, והוכתרה כסגנית מלכת היופי בישראל, הגישה השבוע הצעת חוק שנועדה להסדיר את תעשיית הדוגמנות, ובדגש את עיסוקם של סוכני הדוגמנים, זאת כדי להבטיח ששירות הייצוג שלהם "יינתנו בצורה נאותה ומקצועית". את ההצעה היא הגישה יחד עם שאר חברי הכנסת של המפלגה ברקע פרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל שלראשונה זומן השבוע לחקירה בעקבות 26 תלונות שהוגשו נגדו על ידי נשים בגין תקיפה מינית.

הצעת החוק קובעת כי אדם יעסוק בייצוג דוגמנים ודוגמניות ברישיון בלבד, שאותו יהיה ניתן להנפיק בתנאים הבאים: לסוכן מלאו 18 שנים, הוא אזרח או תושב ישראל, לא הורשע בישראל או מחוצה לה, עבר השתלמות על מניעה של הטרדה מינית והשלים קורס הכשרה לייצוג דוגמנים.

ההצעה קובעת גם כי תוקם ועדה מייעצת שתורכב מנציגי משרדי הממשלה שימליצו לשר הכלכלה והתעשייה על מערך הבחינות לצורך קבלת רישיון, האפשרות לבטל רישיון לסוכן דוגמנים או להתנותו. לפי הצעת החוק, סוכן שיחזיק רישיון, יצטרך לעבור השתלמות מקצועית אחת לשלוש שנים לצורך חידושו.

שי אביטל. ניר פקין
הוזכר ברמיזה בהצעת החוק. שי אביטל/ניר פקין

בדברי ההסבר להצעת החוק מסבירים חברי הכנסת את המקצוע של ייצוג דוגמנים כ"רגיש" וציינו כי "נציגי דוגמנים ודוגמניות הונו וניצלו את הדוגמנים, בלי שגורם ממשלתי ייתן על כך את הדעת. בפעמים רבות, ניצלו הסוכנים את תמימותם של הדוגמנים והדוגמניות כדי לקבל טובות הנאה אישיות, חצו 'קווים אדומים' ביחסי עובד-מעביד, וניצלו את מרותם כדי להעיר הערות, להטריד ולתקוף מינית את הדוגמנים והדוגמניות שאותם ייצגו".

בהצעת החוק אף צוינה ברמיזה פרשת שי אביטל ונכתב כי "מעל תעשיית הדוגמנות מרחפת עננה מדאיגה שצריכה להטריד את כלל החברה הישראלית ולעורר לפעולה בנושא". עוד נכתב כי "בכדי להילחם בתופעות אלו שרווחות בתעשיית הדוגמנות ולהפוך את ייצוג הדוגמנים לעיסוק מקצועי שיבטיח שירות נאות, מקצועי ומפוקח, מוצע חוק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully