וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה הכרעה: התחנה המרכזית בתל אביב תפונה

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 11:22

ההחלטה הושגה בתום דיונים ארוכים של משרדי הממשלה, עיריית ת"א ורשות מקרקעי ישראל. טרם נקבע תאריך מדוייק לתחילת הפרויקט, שאמור להסתיים עד תחילת 2024. "זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה, שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי במידה לא מבוטלת, יפונה ממקומו"

בווידאו: שרת התחבורה, מרב מיכאלי מתייחסת לפינוי התחנה המרכזית בתל-אביב/מערכת וואלה!

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי הודיעה היום כי הושגו הסכמות על פינויה של התחנה המרכזית בתל אביב. הסכמות אלה הושגו בתום משא ומתן ארוך בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית תל אביב, משרדי השיכון והאוצר ורשות מקרקעי ישראל. הפרויקט אמור להתחיל תוך כמה חודשים, כשהצפי לסיומו הוא בסוף שנת 2023 או תחילת 2024.

בהודעה של משרד התבורה צויין כי עם כניסתה של מיכאלי לתפקיד, הואצה עבודת המטה הנוגעת לפינוי התחנה, וקודמו ההסכמות הנדרשות כדי שהמקום, שמהווה מפגע עבור תושבי דרום תל אביב, יפונה. במסגרת ההסכמות יועברו האוטובוסים למתחמים חלופיים ומשם ימשיכו לפעול ולשרת את תושבי העיר והנוסעים.

"מהיום הראשון שלי במשרד התחבורה, האצתי יחד עם הצוות המקצועי ועם מנכ"לית המשרד את העבודה על פינוי התחנה המרכזית בתל אביב", מסרה מיכאלי. "בעבודה מאומצת של הצוות הגענו להסכמות גם עם עיריית תל אביב, גם עם מנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון וגם עם חברת נצבא, והיום אני גאה ושמחה לבשר שהתחנה המרכזית בתל אביב תפונה".

התחנה המרכזית בתל אביב. אורי לנץ
המפגע יפונה ממקומו. התחנה המרכזית בתל אביב/אורי לנץ

מיכאלי לא סיפקה תאריך מדוייק לתחילת הפרויקט, אך נמסר כי הוא צפוי להסתיים עד תחילת 2024. "זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה, שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי במידה לא מבוטלת יפונה ממקומו", אמרה השרה. "אז תודה רבה לכל אלה שכל כך התאמצו בשביל לעשות את הדבר הנכון הזה, וממש בזמן הנראה לעין אנחנו נראה מקומות חלופיים, יותר אוטובוסים חשמליים, שירות יותר טוב ופחות התחנה המרכזית המזהמת של תל אביב".

חברת מועצת העיר תל אביב ומובילת מאבק התושבים לפינוי התחנה המרכזית, שולה קשת, בירכה על ההחלטה המשותפת. "שלושה עשורים נאבקנו כדי שהתחנה תפונה, והיום אנו קוצרות את הפירות", אמרה. "זה לא היה קורה לולא המאבק העיקש, ההפגנות, הלחץ הציבורי והתמיכה הרחבה שקיבלנו. ההישג הזה הוא כל כולו של תושבות ותושבי דרום תל אביב.

דבר אחד ברור בהחלט כבר עכשיו: מרגע שתפונה התחנה, נעשה הכל לוודא שמה שיישאר אחריה יוקדש לרווחת תושבות ותושבי שכונות דרום תל אביב. לא נפקיר שוב את עתידנו לידיהם של עסקני הנדל"ן והמיליונרים".

תחנה מרכזית החדשה תל אביב, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
מה יעלה בגורל החנויות במתחם. התחנה המרכזית החדשה/ראובן קסטרו

לדברי עו"ד צבי שוב המייצג את בעלי החנויות בתחנה המרכזית: "אנחנו מברכים על פינויה של התחנה המרכזית ומקווים שמכאן גם העירייה תגיע להחלטה מה יקרה באזור התחנה. יש סבירות גבוהה שיהיה תמריץ לכל הנוגעים בדבר לממש את תוכנית תא/5000 (תוכנית התכנון ארוכת הטווח לתל אביב - ק.כ). כמובן שגם לנצבא, לתמח"ת (תחנה מרכזית חדשה תל אביב - ק.כ) יהיה רצון להביא לבניה של הפרויקט מהר ככל האפשר כיוון שחנויות יעמדו נטושות כשלא תהיה סביבן תנועה של קונים עכשיו כשלא תעבור שם תחבורה ציבורית.

בכדי לממש את פרויקט הבניה ומאחר ויש שותפים בפרויקט לצד נצבא והיא כבר לא בעלים יחיד, סביר להניח שתעלה המחלוקת בין בעלי הזכויות לבעלי החניות כשהתמח"ת מנסה לטעון שהיא בעלת הזכויות כמעט בשלמות ושזכויות הבניה לא נמכרו מעולם וגם הרכוש המשותף הוא שלה. בדרך למהלך פינוי התחנה, ניהלנו מאבק שלא יחתם הסכם בין התמח"ת לחברות ל-25 שנה ולכן קוצרה התקופה ובעקבות כך אנחנו רואים שהחלום מתממש. הגיע הזמן שבעלי החנויות, ארגון בת"מ יגנו על זכויותיהם לאחר שנים של פגיעה בהם וניצול שלהם. אני תקווה שמחדל זה של שנים יהיה סוף סוף מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully