וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: בנו של הרודן לשעבר מרקוס יתמודד על הנשיאות

5.10.2021 / 14:21

מרקוס ג'וניור, המכונה "בונגבונג", מצטרף למרוץ לרשת את דוטרטה שאינו יכול להתמודד שוב בבחירות במאי. מועמדותו לתפקיד הרם ביותר היא צעד משמעותי במדינה שטרם התאוששה לחלוטין מתקופת הרודנות של אביו

Sauve FILE PHOTO: Ferdinand "Bongbong" Marcos, son of late dictator Ferdinand Marcos, his wife, Louise (L) and his sister Imee (R) smile upon arrival at the Supreme Court in Padre Faura, Metro Manila, Philippines April 2, 2018. REUTERS/Romeo Ranoco/File Photo. רויטרס
"הצטרפו אליי". מרקוס ג'וניור לצד אחיותיו בכניסה לבית המשפט במנילה, 2018/רויטרס

בנו של רודן הפיליפינים לשעבר פרדיננד מרקוס הודיע היום (שלישי) כי הוא יתמודד בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, אחרי חודשים של ספקולציות סביב שאיפותיו הפוליטיות. פרדיננד מרקוס ג'וניור, המכונה "בונגבונג", הוזכר בתור מועמד פוטנציאלי לתפקיד הנשיא או סגן הנשיא, והוא היה מעורב בפוליטיקה מאז ששב-1991 מהגלות שאליו יצאה משפחתו לאחר הפלת אביו ב-1986.

"הצטרפו אליי עבור המטרות האציליות ביותר האלו ונצליח. ביחד נצמח שוב", הצהיר מרקוס ג'וניור בן ה-64 בנאום שששודר ברשתות החברתיות. בנו של הרודן כיהן עד היום כמושל, כחבר קונגרס וכסנאטור ונכשל במרוץ על תפקיד סגן הנשיא ב-2016, בהפסד שעליו ערער בבתי המשפט. אחותו, אימי, היא סנאטורית ואמו והגברת הראשונה לשעבר אימלדה הייתה חברת קונגרס בעבר.

במהלך היום, מרקוס הושבע כיו"ר מפלגה פוליטית שבחרה בו כמועמדה לנשיאות. התמודדותו על המשרה הבכירה ביותר בפיליפינים תהיה צעד משמעותי במדינה שבה רבים עדיין מצולקים מימי הדיקטטורה הצבאית של אביו בשנות ה-70. משפחתו, אחת המפורסמות בפיליפינים, מנסה במשך שנים ארוכות לשקם את תדמיתה. היא מכחישה נחרצות את הטענות שלפיהן היא גזלה מיליארדי דולרים מכספי הציבור בעת שלטונה, שהסתיים במרד עממי.

מרקוס הוא המועמד הרביעי שהכריז עד כה על כניסתו למרוץ לרשת את הנשיא רודריגו דוטרטה, שאינו יכול להתמודד לכהונה נוספת בהתאם לחוקה. שמות בולטים בולט נוספים במרוץ הם כוכב האגרוף מני פקיאו ובתו של דוטרטה, אף שטרם הכריזה רשמית על מועמדותה אך זוכה לפופולריות רבה בסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully