וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורחים הקיאו ושלשלו: יום ההולדת של אשת הרודן הסתיימה בכאוס

4.7.2019 / 12:34

261 מתוך 2,500 המוזמנים למסיבת הענק של אימלדה מרקוס פונו לבתי חולים במנילה בעקבות הרעלת מזון המונית. רעייתו של הדיקטטור המנוח של הפיליפינים לא חלתה, אך המבוכה הגדולה מצטרפת למשפטים הרבים המתנהלים נגדה. "האוכל התקלקל, אבל אנחנו חזקים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מסיבת יום ההולדת הענקית של הגברת הראשונה לשעבר של הפיליפינים אימלדה מרקוס הסתיימה אתמול (רביעי) בכאוס, כש-261 חברים ותומכיה של מרקוס בת ה-90 פונו לבית חולים מחשש להרעלת מזון. לפי אנשי צוות ששוחחו עם רויטרס, חדרי החירום בבירה מניל היו מלאים בחולים שהקיאו וסבלו משלשולים ומסחרחורות.

משרד הבריאות אמר כי הם פונו לתשעה בתי חולים אחרי שאכלו מזון במסיבה שהוכן ל-2,500 מוזמנים. בתחנת רדיו מקומית, ששוחחו עם הצוות שלה נאמר כי אלמנתו של הרודן המנוח פרדיננד מרקוס לא הושפעה.

אימלדה מרקוס במהלך מסיבת יום הולדתה ה- 90 במנילה, הפיליפינים 4 ביוני 2019. רויטרס
המסיבה הסתיימה במפח נפש. מרקוס, אתמול/רויטרס

מרקוס ידועה בזכות אוסף הנעליים, התכשיטים והאומנות העצום שלה. משפחתה נותרה כוח משמעותי אך מפלג בפוליטיקה המקומית, ויש לה קשרים טובים עם הנשיא הנוכחי רודריגו דוטרטה. לאורחים ניתן אורז, ביצים ואדובו, מנה מסורתית של עוף צלוי בחומץ ובסויה.

"האוכל אולי התקלקל, אבל אנחנו נשארים חזקים", אמרה בתה אימה מרקוס, שבקרוב תחל לכהן כסנאטורית. "אנחנו רק צריכים לדאוג למי שבבית חולים ואנחנו נבקר כל אחד מהם", אמרה בשידור חי בפייסבוק.

עוד באותו נושא

200 מיליון דולר ואוסף נעליים עצום: אימלדה מרקוס הורשעה בשחיתות

לכתבה המלאה

התקרית רק תחריף את האומללות של אימלדה מרקוס, שחשודה בעשרות מקרי שחיתות הרודפים אחריה מאז שמשפחתה הופלה מהשלטון במהפכה עממית ב-1986. היא נידונה ל-11 שנות מאסר אחרי שהורשעה בשנה שעברה בשבע עבירות שחיתות הקשורות להעברות לא חוקית של 200 מילון דולר לקרנות בשוויץ, בזמן שהייתה מושלת מנילה בשנות ה-70. היא נותרה חופשיה בזמן שהערעור שלה נידון בבתי המשפט.

אחת מהמשתתפות ביום הולדתה של אימלדה מרקוס עוברת בדיקה רפואית לאחר שלא חשה בטוב במהלך מסיבת יום הולדתה ה- 90 במנילה, הפיליפינים. AP
משתתפים שהורעלו ופונו לטיפול אחרי המסיבה, אתמול/AP
אחת מהמשתתפות ביום הולדתה של אימלדה מרקוס עוברת בדיקה רפואית לאחר שלא חשה בטוב במהלך מסיבת יום הולדתה ה- 90 במנילה, הפיליפינים. AP
אחת מהמשתתפות ביום הולדתה של אימלדה מרקוס עוברת בדיקה רפואית לאחר שלא חשה בטוב במהלך מסיבת יום הולדתה ה- 90 במנילה, הפיליפינים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully