וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מיליון דולר ואוסף נעליים עצום: אימלדה מרקוס הורשעה בשחיתות

11.11.2018 / 13:15

בית משפט לשחיתות בפיליפינים הורה על מעצרה של רעיית הרודן לשעבר, המפורסמת בזכות אוסף הנעליים והתכשיטים העצום שלה. ואולם, חברת הקונגרס בת ה-89 לא תיכנס לכלא עד שכל ההליכים המשפטיים נגדה יסתיימו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט למאבק בשחיתות של הפיליפינים הורה ביום שישי על מעצר של הגברת הראשונה לשעבר אימלדה מרקוס. זאת לאחר שהרשיע אותה בשבעה סעיפים של עבירות שחיתות במהלך של שני העשורים של שלטון בעלה הדיקטטור לשעבר פרדיננד מרקוס. בית המשפט גזר עליה שש עד 11 שנות מאסר על כל אחת מהעבירות שלה.

עם זאת, מרקוס, בת 89, המפורסמת בזכות האוסף העצום של נעליים, תכשיטים ויצירות אמנות שהיא מחזיקה, יכולה להימנע ממעצר ולהישאר חופשייה אם תערער ההחלטה. גם אם תידחה, היא יכולה לערער עליה בבית המשפט העליון.מרקוס אמרה בהצהרה כי עורך הדין שלה "לומד את ההחלטה והוא יעץ לנו שהוא מתכוון להגיש בקשה לבחינה מחודשת של הפסיקה".

אלמנתו של הרודן המנוח, המשמשת כיום חברת קונגרס, מואשמת בעשרות תיקי שחיתות ממושכים שרודפים אותה מאז נפילת משפחתה בהתקוממות עממית שנתמכה על ידי הצבא ב-1986. היא מואשמת בשבע העברות בנקאיות בהיקף של 200 מיליון דולר לקרנות שוויץ במהלך כהונתה כמושלת מנילה. החלטת בית המשפט באה כמעט שלושה עשורים לאחר הגשת התביעה.

לקריאה נוספת בנושא
הפיליפינים: תכשיטיה של אשת הדיקטטור לשעבר יוצעו למכירה פומבית

אימלדה מרקוס, אלמנתו של השליט הצבאי של הפיליפינים פרדיננד מרקוס, 15 במאי 2016. AP
הדרך לכלא עוד רחוקה. אימלדה מרקוס, 2016/AP

על פי חוקי בית המשפט למלחמה בשחיתות, לגברת הראשונה לשעבר יש 15 ימים מההכרעה ועד להגשת ערעור ולו יש 30 ימים כדי להחליט. מרקוס יכולה גם לפנות ישירות לבית המשפט העליון כדי לחפש הקלה בעונש או לבקש שחרור בערבות.

מרקוס, שבכהונתה השלישית בתור חברת קונגרס, נרשמה למרוץ במאי הבא כדי לרשת את בתה, אימי מרקוס, בת 62, כמושלת מחוז אילוקוס נורט, מעוז משפחת מרקוס. אימי רצה למושב בסנאט בשנה הבאה

"אני מקווה שפסיקה זו תדריך את המצביעים שלנו בבחירות הקרובות", אמרה בתגובה הסנאטורית ריסה הונטיברוס מהאופוזיציה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה נגד הגברת הראשונה לשעבר של הפיליפינים אימלדה מרקוס בקזון, מנילה מטרו, 9 בנובמבר 2018. רויטרס
הפגנה נגד אימלדה מרקוס באזור מנילה, שישי/רויטרס

פרדיננד מרקוס שלט בפיליפינים במשך שני עשורים. הוא הכריז שלטון צבאי ב-1972, שבמהלכו נכלאו נהרגו או נעלמו אלפים ממתנגדיו. הוא הואשם בצבירת יותר מעשרה מיליארד דולר בזמ תפקידו ומת בגלות ב -1989.

הנשיא הנוכחי רודריגו דוטרטה נהנה מקשרים טובים עם משפחת מרקוס לעתים קרובות הוא משבח את הרודן לשעבר. הוא אפשר את קבורת גופתו החנוטה של מרקוס בבית הקברות לגיבורי האומה ב -2016, והוא מלווה לעתים קרובות על ידי אימי מרקוס באירועים רשמיים.

דובר מטעמו של הנשיא אמר כי ההחלטה נגד אימלדה מרקוס היא הוכחה לכך שהנשיאות אינה "מעורבת או בעלת השפעה" על בתי המשפט, ולכן הוא מכבד את הפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully