וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנה מקום לבתו: דוטרטה הכריז כי לא יתמודד בבחירות

עודכן לאחרונה: 2.10.2021 / 15:23

נשיא הפיליפינים, שאינו יכול להתמודד לכהונה נוספת, הודיע שהוא לא ירוץ לתפקיד סגן הנשיא בשנה הבאה. "פועל בהתאם לרצון העם", הודיע המנהיג השנוי במחלוקת. המהלך סולל את הדרך לבתו, הזוכה לפופולריות בסקרים, שהכריזה כי לא תתמודד על משרה בכירה אם אביה יישאר במרוץ

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ובתו שרה-קרפיו בטקס הכתרו של קיסר יפן החדש בטוקיו, 22 באוקטובר 2019. רויטרס
חולמים על שושלת. דוטרטה ובתו בטקס הכתרת קיסר יפן בטוקיו, 2019/רויטרס

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הודיע היום (שבת) על פרישה מהחיים הפוליטיים, בצעד מפתיע שעורר ספקולציות לגבי האפשרות שהוא מפנה את הדרך לבתו לקראת הבחירות בשנה הבאה. "היום, אני מכריז על פרישה מהחיים הפוליטיים", הכריז דוטרטה, לצדו של הסאטור כריסטופר "בונג" גו, שעמו היה אמור לרוץ כסגן הנשיא.

"בהתאם לרצון העם, שאחרי הכול שם אותי בתפקיד הנשיא לפני הרבה שנים, אני עכשיו אומר לבני ארצי, אני אממש את רצונכם", הכריז דוטרטה שהפציר בציבור לתמוך במקורבו הוותיק.

על פי החוקה במדינה, הנשיא אינו יכול להתמודד על כהונה נוספת בתום הקדנציה הראשונה בת שש השנים. פרשנים פוליטיים העריכו במשך זמן רב שדוטרטה יכול לספק הפתעה, כמו ריצה נשיאותית של בתו, שרה דוטרטה-קרפיו. בתו, שהחליפה את אביה בתפקיד ראש עיריית דבאו, אמרה בחודש שעבר כי היא לא מתכוונת להתמודד על משרה בכירה יותר משום שהיא ואביה הסכימו שרק אחד מהם יתחרה במרוץ של 2022.

ההחלטה של אביה, שהפופולריות שלו ירדה בתקופה האחרונה, עשויה לפנות את הדרך לבתו הזוכה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר בסקרים מבין המועמדים האפשריים. עם זאת, אנטוניו לה וינה, פרופסור למשפט ולפוליטיקה באוניברסיטת מנילה, אמר כי לא ניתן לשלול את האפשרות שנשיא הפיליפינים, הידוע בלשונו הבוטה ובמלחמתו האכזרית בסמים, ירוץ בסופו של דבר לתפקיד סגן הנשיא.

זמן קצר אחרי ההכרזה של הנשיא, בתו נרשמה לבחירות לכהונה נוספת בעיר דבאו, אך היא עדיין תוכל להצטרף למרוץ לנשיאות ברגע האחרון - כפי שעשה אביה בבחירות ב-2016 שבסיומן זכה ברוב גדול.

המהלך המקורי של דוטרטה בן ה-76 להתמודד על התפקיד השני בחשיבותו במדינה גררה התנגדות מצד רוב האזרחים. הם ראו בכך הפרה של החוקה שנועדה למנוע צבירת כוח רב מדי בידי אדם אחד, אף שדוטרטה נותר פופולרי חרף הנטיות האוטוריטריות שלו וחוסר סבלנותו כלפי ביקורת.

פרשנים פוליטים סבורים כי דוטרטה מוכרח למצוא יורש נאמן שיגן עליו מפני הליכים משפטיים פוטנציאליים, בבית ובבית הדין הבינלאומי בהאג, בעקבות מותם של אלפי אנשים מאז שהחל במלחמתו בסמים לפני חמש שנים.

במהלך כהונתו, התקרב דוטרטה לסין והתנגח רבות בארצות הברית, בעלת בריתה הוותיקה של הפיליפינים, אף שהוא ניסה לאזן ביחסים בין המעצמות בעקבות התביעות הטריטוריאליות של בייג'ינג בים סין הדרומי. סגנונו הבוטה יצר השוואות בינו לבין דונלד טראמפ, ודוטרטה הרבה ליצור שערוריות בהתבטאויותיו כלפי נשים.

יותר מ-60 מיליון פיליפינים יהיו בעלי זכות הצבעה בבחירות במאי, שבהן ייבחרו נשיא חדש, סגן נשיא ויותר מ-18 אלף מחוקקים וגורמי ממשל מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully