וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד: לא התכוונתי לפגוע ביעל; המשטרה: רצח מצמרר ומתוכנן

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 23:57

בית המשפט דחה את הבקשה לשחרור החשוד ברצח הנערה ממעצר. עורך דינו טען כי הוא לא התכוון לפגוע בה. מנגד, נציג המשטרה הבהיר כי החדשות נגדו מבוססים: "אני לא קונה ולו לרגע את גרסת החשוד. יש רקע, יש מניע ויש היעדר תום לב"

בווידאו: ח"כ מיכל וולדיגר מתנצלת בפני הנערה יעל ליטל מלניק שנרצחה בקרית אתא/צילום: ערוץ הכנסת

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שלישי) את ערר הסניגוריה הציבורית על מעצר החשוד ברצח יעל מלניק בת ה-17 בקריית מוצקין. השופט קיבל את עמדת המשטרה ואת קביעת השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב כי קיים חשד סביר לחשדות נגדו, וכי קיימת עילת מעצר סטטוטורית בגין עבירת הרצח המיוחסת לו, וכן חשש לשיבוש החקירה .


סגן הסניגורית הציבורית של מחוז חיפה, עו"ד אלון נשר, טען בדיון כי "החשוד היה משוכנע שהאירוע לא יסתיים בפגיעה או במוות", והזהיר כי "הלחץ המתמשך, עם הטחה של האשמות קשות, עלול לגרום להודאת שווא. מהספרות המקצועית ידוע כי צריך לתת מנוחה בחקירה גם כדי להגיע לחקר האמת".

"האירוע התרחש במקום ציבורי, מול בניינים רבי קומות המשקיפים אל הזירה, כשהבוקר כבר החל להאיר וניתן לראות את המעשים", אמר עורך הדין.

מנגד, המשטרה הבהירה כי החשדות נגדו חזקים. קצין המשטרה אנטולי שקליאר טען בדיון כי "אנחנו סבורים שמדובר ברצח מצמרר בשיטתו ותכנונו. אני לא קונה ולו לרגע את גרסת החשוד. יש רקע, יש מניע ויש היעדר תום לב".

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
"רצח מצמרר". יעל מלניק/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ אפרת רייטן דנה בטיפול גורמי הרווחה בנוער בסיכון, ברקע רצח הנערה. ח"כ רייטן אמרה בדיון כי זהו "מקרה נורא שאסור לעבור עליו בשתיקה, עלינו לעשות הכול בכדי למנוע את המקרה הבא".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) פתחה את דבריה בבקשת סליחה. "סליחה ענקית מליטל, מסבתא שלה, מהמשפחה שלה, כי יכולנו למנוע את הרצח המזוויע הזה", אמרה. עוד התייחסה חברת הכנסת למסגור היחסים בין החשוד ברצח לבין מלניק. "למה מדברים על מערכת זוגית?", תהתה, וטענה כי לכאורה מדובר ב"ניצול נפשי ומיני" .

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין עם אחותה. באדיבות המשפחה
מלניק/באדיבות המשפחה

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בחיפה דן בערר שהגיש החשוד ברצח על מעצרו. בפתח הדיון השופט דאוד מאזן דחה את בקשת המשטרה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, ולאחר מכן דחה גם את הערר, והכריע כי קביעת בית המשפט השלום בעניין החשד הסביר ועילת המעצר.

"אנחנו סבורים שמדובר ברצח מצמרר בשיטתו ותכנונו", אמר קצין המשטרה אנטולי שקליאר (שהיה אחד מחוקריו של רומן זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה וצורף לצוות חקירה זה). "אני לא קונה ולו לרגע את גרסת החשוד. יש רקע, יש מניע, יש היעדר תום לב".

הרצח בקרית מוצקין | הארכת מעצר לחשוד ברצח הנערה בת ה-17. השלום, חיפה. שלומי גבאי
טוען כי לא התכוון לפגוע בה, החשוד ברצח יעל מלניק/שלומי גבאי

גופתה של מלניק נמצאה בשבת בבוקר כשהיא קבורה חלקית באדמה. האירוע התרחש ככל הנראה בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר בלילה שבין שישי לשבת. שומר של אתר הבנייה הסמוך היה משוכנע שאנשי החי פארק, שנמצא בסמיכות למקום בו נמצאה הגופה, טומנים פגר של חיה. משחשד שמדובר בגופת אדם הזעיק את המשטרה. מהחקירה עולה החשד כי הנערה נקברה בעודה בחיים.

על פי הפרטים הידועים עד כה, הנערה עברה לפנימייה רק יומיים לפני שדווח על היעדרה. במהלך שהותה שם סיפרה לצוות החינוכי על קשר שיש לה עם גבר בן 49, אח בבית חולים פסיכיאטרי בו אושפזה לפני כשנה. בחקירתו טען כי הוצא נגדו צו הרחקה מהנערה, לבקשת הסבתא.

החשוד ברצח הוא אח במחלקה לנוער וצעירים בגילאי 21-12 במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" בטירת הכרמל, שם היתה מלניק מאושפזת לפני כמה חודשים. הוריה של מלניק, שלמדה בפנימיית כרמיה בדרום, נמצאים ברוסיה, וסבתה שימשה לה אפוטרופסית. כשדיווחה למשטרה, מסרה את שמו של החשוד. לבקשת סבתה של יעל, נגד האח הוצא צו הרחקה ממנה ב-20 במאי, ובדיקה במשטרה מעלה כי הוא נמסר לו אישית עוד באותו היום. הצו עודו בתוקף, עד ה-19 בנובמבר. בית משפט השלום בחיפה האריך בשמונה ימים את מעצרו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully