וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על התקציב: לשמור על הקואליציה ולא לייצר מלחמות מיותרות

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 15:27

הסיעות מתכנסות לישיבות, בסיומן יתקיים טקס לפתיחת מושב החורף. בדומה לשר החוץ, ליברמן הדגיש כי מטרת ישראל ביתנו היא לשמור על הקואליציה - אך לא במחיר של צירוף החרדים: "למעשה החזרת נתניהו לשלטון". עבאס: "לא הקמנו קואליציה כדי לפרק אותה, שיעמדו בהתחייבויות"

בווידאו: לפיד, ליברמן, גנץ ונתניהו בישיבות הסיעה עם פתיחת מושב החורף של הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

מושב החורף נפתח היום (שני) בכנסת, עם התכנסות הסיעות השונות לישיבות השבועיות, ועם הטקס החגיגי שייערך במליאה. ישיבת הפתיחה תתקיים בשעה 16:00, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי ורעייתו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, היו"ר לפיד קרא לחבריו בקואליציה לשמור על אחדותה, ו"לא לייצר מלחמות מיותרות", וכן לפעול בשבועות הקרובים למען העברת התקציב. "התקציב עוד לא עבר. הממשלה עוד לא התייצבה. בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו. כל אחד מתחיל למשוך לכיוון שלו. מייצרים כותרות מיותרות. מתנהגים כאילו הממשלה הזו מובנת מאליה", אמר. הוא עוד ציין כי היחסים בין חברי הכנסת והשרים הם טובים והממשלה "מתפקדת ועובדת".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"מתנהגים כאילו הממשלה הזו מובנת מאליה", לפיד בישיבת יש עתיד, היום/ראובן קסטרו

"הדבר האחרון שאפשר להגיד על הממשלה, זה שהיא מובנת מאליה. היא נס", הוסיף לפיד, "יותר מזה, היא נס שברירי, שקרה כנגד כל הסיכויים. יש לנו חמישה שבועות שבהם לכולנו יש משימה אחת: להעביר תקציב. בלי זה, לא תהיה ממשלה. בלי זה אף אחד לא יגשים את החלומות שלו".

"אנחנו נחזור לכאוס ולרעל שהיו פה רק לפני כמה חודשים. בסך הכל הבעיה שאני מזהה עכשיו נובעת ממקום טוב. מרגישים שהתייצבנו. אז הם שחררו לעצמם חבל. זה טבעי, אבל זה מוקדם מדי. עוד לא הגענו ליעד", הבהיר.

מתוקף היותו שר החוץ, לפיד התייחס גם לתקרית בקפריסין, שמוקדם יותר היום לשכת ראש הממשלה הכריזה עליה כניסיון פיגוע איראני במטרה לפגוע באנשי עסקים ישראלים: "יש איומים ביטחוניים - המוסד וגופים ביטחוניים נוספים יודעים לטפל בהם".

"אם ש"ס ויהדות התורה יהיו בקואליציה - אנחנו לא נהיה שם"

בישיבת ישראל ביתנו, יו"ר הסיעה ושר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי המטרות המרכזיות הינן העברת התקציב ושמירה על שלמות הקואליציה - והדגיש כי לא יסכים כי יצרפו אליה את המפלגות החרדיות. "כדאי להבהיר שתפקידנו בממשלה הוא להבטיח צמיחה ויציבות. שמעתי דיבורים על הרצון של גורמים בקואליציה לצרף את ש"ס ויהדות התורה. אם זה קורה, לא נהיה שם".

"לרצון הזה יש משמעות והשלכות מרחיקות לכת", הוסיף, "זה למעשה החזרת נתניהו לשלטון. הם לא יתמכו ברוטציה ויצטרכו לשנות את הרכב הרוטציה מהתחלה ועד הסוף".

שר האוצר, אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"צירוף החרדים לקואליציה זה החזרת נתניהו לשלטון", ליברמן בישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

לאחר פגישתו של יו"ר מרצ ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ליברמן אמר: "לא פגשתי את אבו מאזן גם בתפקידיי הקודמים כי אני לא מאמין בכוונות השלום שלו. אני מבין את שרי מרצ, גם הם דואגים קצת לציבור הבוחרים שלהם". על איומיהם של רע"ם לפרק את הקואליציה, שר האוצר אמר כי הוא "מאמין שאלה לא יהיו איומים האחרונים, התקציב יעבור".

בנושא השארת המשק פתוח לאורכו של הגל הרביעי, ליברמן אמר כי הוא היה "מאוד ברור בנושא מדיניות הקורונה ואני שמח שהעמדה שלנו לא לסגור את המשק, לא לחיות בסגרים ולנסות לחיות לצד הקורונה זו מדיניות שמוכיחה את עצמה".

הוא ציין כי אם מגמת הירידה בתחלואה תמשך גם בשבוע הבא - קבינט הקורונה יטיל הקלות נוספות בהן ישיבה חופשית בחוץ ותיירות נכנסת לכל המחוסנים.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"דורשים מדיניות אכיפה חדשה", עבאס בישיבת רע"ם, היום/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת סיעת רע"ם, היו"ר מנסור עבאס התייחס לאלימות בחברה הערבית, ואמר כי "אנחנו דואגים לשלומם של אנשינו בחברה הערבית, שסובלים מתופעה קשה של אלימות ופשיעה שנמשכת שנים על גבי שנים. לשמחתנו יש צעדים מעשיים שננקטים".

"גם האתגר של הקורונה הוא לפנינו. סדר העדיפות שלנו במושב הזה נקבע מראש - מיגור הפשיעה והאלימות, קידום תוכניות בנייה והקצאת קרקעות ותוכניות כוללות לטובת החברה הערבית, לנגב וליישובים ערביים. אנחנו דורשים מדיניות אכיפה חדשה שתתאים לחברה הערבית על הזכות שלה לתכנון ובנייה".

"לא הקמנו קואליציה כדי לפרק אותה", הבהיר עבאס, "כן רוצים שהיא תמשיך לתפקד ולהתקיים אבל דורשים שהקואליציה והממשלה יעמדו בהתחייבויות בפני רע"ם. אנחנו לא דורשים קרדיט מאף שר, את הקרדיט שנקבל, נקבל מהחברה הערבית אבל זה חייב להיות פועל יוצא של שיתוף פעולה איתנו. רע"ם היא לא נספח לקואליציה, היא הקימה את הקואליציה יחד עם כל המפלגות. נעמוד על הזכויות שלנו".

"אני פונה לכל חלקי החברה הערבית, יש בה גיוון רחב, רע"ם ייצגה את כולם והשיגה הישגים לטובת כולם ונשרת את כולם נאמנה. כל אזרח ערבי יזכה למה שמגיע לו".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021/ראובן קסטרו

כמו מקביליו בקואליציה, יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער הדגיש כי "המשימה החשובה ביותר היא אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים". לדבריו, "הצלחה במשימהה זו תסיים שלוש שנים של חוסר יציבות ותחזיר את ישראל למסלול".

סער הוסיף כי מטרה בוערת נוספת היא טיפול בפשיעה בחברה הערבית, "נשלים את חקיקת חוק עונשי מינימום לנשק בלתי חוקי, אביא לכנסת גם חוקים נוספים כמו הרחבת סמכויות חיפוש במקרה של פשעים חמורים".

בהתייחסו לשביתת מעונות היום שנמצאת ביומה השני, סער אמר כי בתכניתו להעביר "את מעונות היום למשרד החינוך תוך תקופה קצרה. אני קורא למשרד האוצר לשבת בלב פתוח לשולחן המו"מ עם המטפלות. תנאי ההעסקה וההכשרה של המטפלות הם מדברים היותר חשובים שיש לקדם שהוזנחו במשך שנים".

על פגישת הורוביץ עם אבו מאזן אמר כי היא מיותרת אך לא בעלת השלכות מרחיקות לכת: "הרשות ממשיכה לשלם למחבלים ובני משפחותיהם על ביצוע פיגועים, ונגד ישראל בזירה הבינלאומית כולל בבית הדין הבינלאומי בהאג".

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"אמרו שלעולם לא נחזור לשלטון אבל חזרנו", נתניהו בישיבת הליכוד, היום/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת הליכוד, היו"ר בנימין נתניהו הביע אופטימיות לגבי חזרת המפלגה לשלטון, ותקף את הקואליציה: "אנחנו יודעים דבר אחד, הם חושבים שהם בטוחים ומאובטחים, אבל אנחנו יודעים שהעולם עגול, כי היינו שם. זוכרים שהיינו 12 מנדטים? אמרו שלעולם לא נחזור לשלטון אבל חזרנו וזה יקרה גם הפעם, בגלל הכשלונות והמחדלים שלהם. מה שדרוש מאיתנו זה נחישות ולכידות שורות. אנחנו נלכד שורות פועל ונחליף אותם".

עוד ציין ראש האופוזיציה כי "ביום רביעי זה יום מבחן לממשלה כי מגיע חוק ההגירה, ואנחנו נראה כיצד הם יצביעו, אז מבקש התייצבות מלאה, שם ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully