וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוליה החלשה בממשלה: 60 אלף פעוטות נמצאים בבית, לשרת הכלכלה זה לא מזיז

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 15:26

ב-3 חודשי כהונתה, הזניחה ברביבאי את תחומי ליבת משרדה לטובת כותרות פופוליסטיות. כך, התערבה ללא סמכות בקיצור תורנויות המתמחים, כשהיא מנסה לעקוף את משרדי הבריאות והאוצר. מנגד, לא הרימה טלפון למניעת שביתת מעונות היום ובחרה להתעלם מהבעיה, שהתפוצצה לכולנו בפנים

בווידאו: הפגנת מטפלות מעונות היום במחאה על תנאי העסקתן/צילום: סוניה גורודיסקי, עריכה: עמית שמחה

משהו רע עובר על שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. במקום להתעסק בליבת תחומי המשרד שלה, עניינים בהולים כמו טיפול במשבר המטפלות במעונות היום המפוקחים, היא עסוקה בייצור כותרות תקשורתיות פופוליסטיות ומיותרות.

קשה לשכוח את הסרטון האלמותי בתחילת הקדנציה שלה, בו השליכה בהפגנתיות גביע של "בן אנד ג'ריס" לפח, כשהצטרפה לקמפיין הרשת נגד החלטת החברה להפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", תוך שהיא מסבירה איך חטפה קריזה מהידיעה בנושא ששמעה ברדיו בדרך מיום ארוך בכנסת, והודיעה קבל עם ואינסטגרם ש"חבר'ה, עם כל הכבוד, לא הגלידות שלכם ינהלו את הליך קבלת ההחלטות במדינה". בדיעבד הסתבר שהגלידה המיוצרת בארץ אינה שייכת לחברה הבינלאומית המחרימה, אבל למה לבדוק אם אפשר לקבל כפיים.

אורנה ברביבאי במהלך כינוס וועדת הבריאות | המתווה לקיצור תורנויות המתמחים. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
ברביבאי בדיון בקיצור תורנויות המתמחים בוועדת הבריאות כנסת, היום/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הפאול הזה היה נסלח לה, אם ברביבאי היתה ממלאת את תפקידה בצורה ראויה בשלושת החודשים שהיא מכהנת בו. בסוף השבוע האחרון שוב עשתה השרה את הבלתי מתקבל על הדעת, הפעם בעניין המתמחים, שנאבקים לקיצור המשמרות שלהם. לאף אחד לא ברור באיזו סמכות בדיוק, היא הודיעה שהמשמרות יקוצרו מ-26 שעות ל-18 בלבד.

על פניו זה נשמע פנטסטי. הבעיה היא, שאין לה סמכות לצאת בהחלטה כזו בלי הסכמתם של עוד שני משרדים, כנראה זניחים בעיניה, משרד הבריאות והאוצר, שעדיין לא נתנו את דעתם הסופית על הסוגיה המורכבת, כי השרים העומדים בראשם עורכים דיוני עומק בטרם יפרסמו את החלטתם. ולכן מעורר תמיהה וכעס, שדווקא בסוגיה הרותחת שהיא זו שאמונה עליה, שכר המטפלות והגננות במעונות היום ומציאת פתרון המשבר שהפך היום לשביתה, בחרה ברביבאי להתעלם בצורה בוטה.

מחאת המטפלות. כיכר רבין, ת"א 3 באוקטבור 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מחאת המטפלות בכיכר רבין, הבוקר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ב-25 באוגוסט יצאו כמאתיים מטפלות מחנכות וראשי הארגונים של מעונות היום להפגנה בתל אביב, בה ביקשו להשוות את שכרם לאלה של גני השלטון המקומי, כיוון שלטענתם חסרים מאות עובדים ועובדות בגלל השכר הנמוך והתנאים הבעייתיים בנקבעים על ידיד המדינה, שאחד מהם הוא התקינה. במדינות ה-OECD, גננת אחת מטפלת בארבעה ילדים עד גיל שלוש, בישראל גננת אחת מטפלת בשישה. מעטים מאוד מאיתנו מסוגלים להחליף חיתול, להאכיל ולשחק עם שישה תינוקות במקביל, בקושי עם אחד אימהות מצליחות להתמודד.

הבעיה התפוצצה לה ולכולנו לפנים

ארגוני מעונות היום פנו לפני חודש וחצי לשרת הכלכלה כדי שתפתח איתם במו"מ, אבל מאז ועד היום, לא טרח אף אחד ממשרדה ליצור איתם קשר. באמצע שבוע שעבר, שוב יזמו פנייה לשרה והפעם איימו שיפתחו בשביתה אם לא יפתח מו"מ. ושוב - יוק. שרת הכלכלה אפילו לא הרימה טלפון כדי לגשש או לבדוק את הדופק. בצר להם, ואחרי שחיכו עוד שלושה ימים, אולי למישהו שם ירד האסימון ויגיד לברביבאי שאם מאיימים עליך בשביתה היא בטח תתממש, השביתה יצאה לדרך ו-60 אלף פעוטות רכים והוריהם המתוסכלים, יושבים היום בבית ושואלים את עצמם, איך לכל הרוחות הגענו לרגע הזה.

אין דרך עדינה לומר זאת. האחראית לשביתה המיותרת הזו היא שרת הכלכלה, שחשבה שאפשר להתעלם מהבעיה, אבל כדרכן של בעיות נפיצות ולא מטופלות, היא התפוצצה לה ולכולנו בפנים. כל מה שצריך היה זה טלפון אחד, זימון ללשכה, משהו שיעיד על רצינות ורצון טוב.

כמו שזה נראה כרגע, אורנה ברביבאי היא החוליה החלשה בממשלת השינוי ובשרי יש עתיד, ואם היא לא מסוגלת למלא את התפקיד החשוב שנתנו לה, יאיר לפיד צריך למצוא לה מחליף ראוי ומהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully