וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מטפלות מחו בתל אביב על תנאי העסקתן: "מגיעות לפת לחם"

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 13:34

מטפלות והורים חסמו רחובות באזור כיכר רבין, כחלק משביתה במאות מעונות יום מפוקחים שהותירה עשרות אלפי ילדים קטנים בבתים. "השכר העלוב של המחנכות הוא בושה למדינת ישראל", סיפרה מטפלת במעון בת"א, ואם לפעוט הביעה תמיכה: "מצבן של הנשים המדהימות האלה בלתי נתפס"

בווידאו: הפגנת מטפלות מעונות היום במחאה על תנאי העסקתן/צילום: סוניה גורודיסקי, עריכה: עמית שמחה

אלפי מטפלות במעונות יום מפוקחים הפגינו הבוקר (ראשון) בתל אביב נגד תנאי העסקתן וחסמו רחובות באזור כיכר רבין. המחאה, אליה הגיעו גם הורים לתמיכה במטפלות, נערכה במקביל לשביתה במאות מעונות, שהשאירה היום 60 אלף פעוטות בבתים.

"אני עובדת כבר 12 שנה בתור מטפלת ומרוויחה 6,500 שקלים, השכר שלי לא עולה", סיפרה לוואלה! שלומית, מטפלת במעון אמונה בחדרה. "זה לא תואם את הוותק שלי ואת הניסיון, עשיתי כך מה שביכולתי כדי להעלות את השכר. אנחנו ממש מגיעים לפת לחם. אני עובדת עם תשעה ילדים בני שנה וחצי עד שנתיים, ואני לא מצליחה להגיע לכל הילדים. זה ממש עצוב. יש לי ארבעה ילדים משלי, וממש קשה להתקיים מהשכר הזה"

מחאת המטפלות. כיכר רבין, ת"א 3 באוקטבור 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
המחאה בתל אביב, היום/פלאש 90, מרים אלסטר
מחאת המטפלות. כיכר רבין, ת"א 3 באוקטבור 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
המחאה בכיכר רבין, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

מטפלת נוספת, פולי מויצו בתל אביב, הצטרפה לדבריה. "את הזעקה שלנו מישהו צריך לשמוע. לא יעלה על הדעת ששכר של מחנכת יהיה כזה זעום ועלוב. זאת בושה למדינת ישראל שמחנכות מטפלות בתינוקות מ-07:00 עד 17:00 ומשתכרות בשכר אפסי. זה לא אתי, לא ראוי ולא מכבד, לא את מדינת ישראל, לא את ממשלה ובטח לא אותנו כנשים ואימהות. איך הגענו לזה?".

שלי סביץ מתל אביב, אם לפעוט במעון נעמת, הגיעה גם היא להפגין. "באתי לתמוך במחאה. כל מי שטיפלה בילד קטן יודעת כמה זאת עבודה קשה ושוחקת שדורשת המון אחריות", אמרה. "לא יכול להיות שאישה המדהימה שמטפלת בילד שלי לא קיבלה העלאת שכר 23 שנה. לא יכול להיות שעל 30 ילדים יש ארבע נשות צוות במקרה הטוב. מצב השכר והשחיקה של הנשים המדהימות האלה פשוט בלתי נתפס. הגיע הזמן לשנות את זה. אני לגמרי תומכת".

מחאת המטפלות. כיכר רבין, ת"א 3 באוקטבור 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
המחאה בתל אביב, היום/פלאש 90, מרים אלסטר
מחאת המטפלות. כיכר רבין, ת"א 3 באוקטבור 2021. מערכת וואלה!, סוניה גורודיסקי
המחאה בכיכר רבין, היום/סוניה גורודיסקי, מערכת וואלה!

מעונות ויצו, נעמת, נשי חירות, נאות מרגלית, אמונה ועמותת ינוע בחברה הערבית פתחו הבוקר בשביתה שאינה מוגבלת בזמן. הורים לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש, רבים מהם משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, נאלצים למצוא להם השגחה או לוותר על ימי עבודה.

לטענת מארגני המחאה, מעונות היום "נופלים בין הכסאות", שכן האחריות לחינוך הגיל הרך התפצלה לאחרונה לשלושה משרדי ממשלה: משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד הכלכלה ומשרד החינוך. החל מ-1 בינואר מרבית האחריות על המעונות תרוכז במשרד החינוך וחלקית במשרד הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully