וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלות באתר רמזור: התו הירוק הקודם יישאר בתוקף ב-3 הימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 8:19

שיבושים נרשמו באתר ובאפליקציה של משרד הבריאות ביום הראשון לכניסת התו הירוק החדש. "מורכבויות טכניות, תוכלו להיכנס עם התו הקודם ככל שהתקלה תימשך", אמר ממונה הקורונה בריאיון ב-103FM, וזמן קצר לאחר מכן המשרד עדכן רשמית על דחייה בפקיעת התעודה הישנה

בווידאו: אלרעי פרייס בוועדת החוקה מתייחסת לביקורת של ראש הממשלה והחלטה על הבוסטר/צילום: ערוץ הכנסת

אתר ואפליקציית רמזור של משרד הבריאות קרס היום (ראשון), ביום חידוש התו הירוק. בעקבות התקלה, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר כי ניתן יהיה להשתמש בתו הירוק הקודם שלושה ימים נוספים. במשרד הבריאות ביקשו להיאזר בסבלנות ואמרו שהתקלות אמורות להסתדר במהלך היום.

"עשינו הרצה של עומסים על המערכת, אנחנו מקווים שבכל זאת לא יהיו עומסים בעיתיים", אמר הבוקר פרופ' זרקא בריאיון ל-103FM. כשנשאל על התקלות שדווחו, השיב כי המחזיקים בתו הקודם יוכלו להיכנס למקומות הדורשים את הצגתו עד שהמערכת תתוקן. "אני מניח שיש לכם תו ירוק נכון לאתמול. תוכלו לבוא איתו למסעדה ולהיכנס איתו, ככל שהסוגיות הטכניות לא ייפתרו במהלך הדקות הקרובות זה מה שיקרה במסעדה".

סלמאן זרקא. דויד כהן, פלאש 90
"אין לנו כוונה שלא תלכו היום לשום מקום". זרקא/פלאש 90, דויד כהן

ממונה הקורונה פירט כי בשלושת ימים הקרובים הצגת תו ירוק קודם תהיה "בסדר גמור", והבהיר: "אנחנו מבינים שיש מורכבויות טכניות, זה תהליך משמעותי וככל שהתקלה תימשך אין לנו כוונה שהיום לא תלכו לשום מקום ותישארו בבית".

עוד התייחס זרקא לביקורת על השינוי בתנאי הזכאות לתו הירוק והדרישה מבעלי עסקים לאכוף את ההנחיה. "ברגע שאתה רוצה לחיות לצד הקורונה, ללכת למגרש כדורגל, למסעדה ולכל המקומות שמשקפים שגרת חיים צריך לוודא שיהיה פחות וירוס, והתו הירוק בא לעשות את זה. זו הסיבה שנכנסים גם ילדים שאין להם יכולת להתחסן".

"המצב לא השתנה, המצב קיים מאז התו הירוק הושק, בחדר הכושר ומסעדה מחויב בעל המסעדה לא לאפשר לאנשים שאין להם תו ירוק להיכנס. כרגע הבדיקה לא מתבצעת אל מול צילום מסך אלא בעזרת ברקוד בשביל לוודא שהתו הירוק אותנטי. הבנו שעוברים שישה חודשים מקבלת שתי המנות אין הגנה לאנשים. מי שמאושפז בבתי החולים זה או אנשים שלא התחסנו או שתוקף החיסון שלהם פג, חובתנו המקצועית להגדיר מי זה מחוסן".

גולשים שניסו לעדכן את פרטיהם ולקבל תו ירוק מעודכן חוו הלילה והבוקר שיבושים ועלייה איטית של המערכת. לצד זאת, מתחסנים שניסו לחדש את התו קיבלו הודעה שהתוקף שלו רק לארבעה חודשים, בעוד לפי הודעת משרד הבריאות התו החדש תקף לחצי שנה.

לאחר דבריו של זרקא, משרד הבריאות פרסם הודעה רשמית על דחיית פקיעתו של התו הקודם. "בשל עומסים בהנפקת התו הירוק החדש החל מהלילה, ניתן יהיה להשתמש במקביל בימים הקרובים גם בתו הירוק הקודם", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully