וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התו הירוק המחודש, בעלי העסקים חוששים מקריסה: "יפגע בנו קשות"

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 20:26

ביום ראשון יבוטלו התעודות שהונפקו למקבלי החיסון השני וייכנסו לתוקף התעודות שהופקו למקבלי מנת הבוסטר. השינוי במדיניות מעורר חשש כבד בקרב בעלי עסקים קטנים, שכבר חשבו שימי חוסר הוודאות הכלכלית תמו. "נצטרך שוב להיות פקחים שאומרים ללקוחות שלהם לא להיכנס"

בווידאו: מתחם בדיקות מהירות/צילום: רוני כנפו

החל מיום ראשון יבוטלו תעודות התו הירוק שהונפקו על ידי משרד הבריאות למקבלי מנת החיסון השנייה נגד קורונה, ויחלו להיאכף אלה שהוענקו למקבלי מנת הבוסטר. לקראת המהלך, בעלי עסקים ועצמאיים הביעו חשש כי הדבר יפגע בהכנסות שלהם, ודאגה מפני גל נוסף של חוסר ודאות כלכלית.

רונן ששון, בעלים של חדר כושר גוף ראשון בתל אביב, אמר כי כבר היערכות העסק לקראת אכיפת התו דורשת משאבים רבים. "מבחינת פרוצדורה, כל נוהל כזה זה המון עבודה עבורנו. עוד פעם לסרוק מסמכים, כל המנויים שלנו שוב צריכים להעביר לנו את כל האישורים מחדש ואנחנו מכניסים למערכת".

ששון הוסיף כי העסק במצבו הנוכחי נמצא ב-65% מתפוסת המנויים בהשוואה לימים שלפני הקורונה, וכי מיום ראשון האחוזים ירדו עוד בעקבות "כל מי שעוד לא עשה את החיסון השלישי". לדבריו, מכשול נוסף הוא העובדים עצמם של המכון, שאינם מעוניינים להתחסן בכלל או במנה נוספת.

"ביום ראשון אני אצטרך פשוט לא להכניס את האנשים שלא יראו לי תעודת מתחסן. אין לי ברירה. נאלצנו גם להחזיר כספים ללקוחות שלא התחסנו, לא רציתי לריב איתם. הסברנו ללקוחות אתם רוצים לכעוס? לא עלינו. תלכו להפגין אצל ניצן הורוביץ".

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
"נאלצנו גם להחזיר כספים ללקוחות שלא התחסנו". אכיפת התו הירוק במסעדה/ניב אהרונסון

דודו לוגסי, הבעלים והשף של מסעדת לה פסטריה בנתיבות, אמר כי המהלך יסב פגיעה לענף. "התו הירוק של החיסון השלישי יפגע קשות בבעלי המסעדות. לא יגיעו אנשים וכמובן שלא נכניס כאלה בלי חיסון שלישי. זה יגרום לנזק כלכלי כבד. חייבים למצוא פתרון אחר", הדגיש לוגסי.

"עכשיו לא יהיה ניתן גם להושיב בעלי חיסון שני בחצר המסעדה", הוא המשיך. "אנשים פשוט לא יובאו ולנו יהיו הפסדים קשים מאוד. גם ככה הקורונה פגעה קשה במסעדנים, עכשיו יהיה הרבה יותר קשה ונזקים כלכליים גדולים יותר".

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת התו הירוק בלונה פארק, אוגוסט/ראובן קסטרו

שלומי אלקיים, הבעלים של חנות הצעצועים עידן אלפיים בשדרות ובנתיבות, אמר כי "עכשיו אנחנו נהיה שוב באותו מצב שבו אנחנו משמשים כפקחים, וזה גם יפגע לנו בהכנסות". לדבריו, "צריך פתרון יצרתי שלא יפגע בבעלי העסקים ולא בלוקחות".

שמעון אלחרט, הבעלים של קפה גרג בשדרות, הצטרף לדבריו של אלקיים: "הממשלה לא מוצאת פתרון למגיפה ואנחנו בעלי המסעדות והעסקים בקושי שורדים". הוא המשיך ואמר: "גם ככה אנחנו בתקופת הקורנה המסעדנים נפגעו קשה, ועכשיו התו השלישי יעשה לנו וידוא הריגה למסעדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully