וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות יום השנה לאירועי אוקטובר: בנט דחה ביקור עם עבאס באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 8:30

ביקורת נשמעה על תזמון הביקור ביום השנה להפגנות אוקטובר, ומלשכת בנט הודיעו כי הוא יידחה למועד אחר. מרע"ם נמסר כי הם ביקשו לדחות "מתוך כבוד לשהידים שלנו". לשכת רה"מ: "הצעד ננקט משיקולי אבטחה בלבד ועקב הצפי להפגנות". בליכוד ביקרו: "חרפה לדיראון עולם"

בווידאו: בנט בריאיון לטל שלו קורא למתנגדי החיסונים שלא להאמין לפייק ניוז - "הוא הורג"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה נפתלי בנט ביטל הערב (חמישי) ביקור שהיה אמור לקיים מחר באום אל-פחם עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. זאת, ברקע ביקורת שהושמעה בחברה הערבית על דבר הגעתו לעיר דווקא ביום השנה לאירועי אוקטובר 2000. ברע"ם טענו כי דחיית הביקור נעשתה לבקשתם, אולם בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי הצעד ננקט משיקולי אבטחה ונוכח הצפי להפגנות.

במהלך הערב זימנה לשכת ראש הממשלה כלי תקשורת לטובת סיקור ביקורו של בנט מחר במתחם החיסונים בקופת חולים כללית באום אל-פחם. בביקור אמור היה להשתתף גם עבאס ופרויקטור הקורונה בחברה הערבית, איימן סייף. מטרת הביקור הייתה להגביר את מאמץ ההתחסנות ולהוריד את התחלואה בערים הערביות.

לאחר שנודע על הביקור, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) צייץ כי "ביום השנה להפגנות אוקטובר היו שני הרוגים מאום אל-פחם. אטימות אוריינטלית". טיבי אמר לוואלה! כי "קביעת הביקור ביום השנה להפגנות אוקטובר היא אטימות ופגיעה ברגשות תושבי אום אל-פחם והציבור הערבי" והוסיף בשאלה: "האם הציבור הערבי הוא חצר אחורית עד כדי כך?". ברקע הביקורת והחשש מהפגנות במהלך הביקור בלשכת רה"מ הודיעו בהמשך הערב כי הביקור יידחה למועד אחר.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"אטימות ופגיעה ברגשות התושבים", ח"כ טיבי/ראובן קסטרו

עם היוודע דבר הדחייה, טענו ברע"ם כי הדבר התבצע לבקשתם. "מחר יום שישי יחול יום השנה לאירועי אוקטובר, אירועי לאומי חשוב בהיסטוריה של החברה הערבית ואום אל-פחם. מתוך כבוד ליום הזיכרון החשוב הזה ולשהידים שלנו, ובמסגרת המאמצים מחד להיאבק בקורונה שהתפשטה לאחרונה בחברה הערבית ומאידך לציין את אירועים הלאומיים החשובים שלנו באופן מתאים לנו ולאום אל פחם ולתושביה, ביקשה רע"ם לדחות את הביקור. הבקשה נענתה בחיוב והביקור יידחה למועד אחר שייקבע בהמשך".

עם זאת, דובר ראש הממשלה מתן סידי הבהיר כי המהלך לא בוצע לבקשת רע"ם, אלא בשל הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זמן קצר לאחר מכן הוסיף יו"ר רע"ם הבהרה משלו, ואף ציין כי ההודעה הקודמת מבטאת את עמדת הסיעה בלבד. "אני מבהיר שביקור ראש הממשלה שהיה מתוכנן מחר באום אל- פחם ונדחה למועד אחר, היה במטרה לקדם את החיסונים בחברה הערבית", ציין. "ראש הממשלה לבטל את ביקורו לאחר שהתברר שמטרה זו לא תושג כל ניסיון לקשור שיקול הדעת של רה"מ לסיבות אחרות מופרך ושימוש לא ראוי בעיניי. ההודעה שהוציאה רע"מ אודות דחיית הביקור ביטאה את עמדתה בלבד":.

ריאיון, רה"מ, נפתלי בנט. משרד רה"מ, ירושלים 14 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"הביקור בוטל בשל הצפי להפגנות וכן מטעמי אבטחה". בנט/ראובן קסטרו

ההודעה על דחיית הביקור עוררה תגובות במערכת הפוליטית. מטעם הליכוד נמסר כי "אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל 'זכר השהידים' זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם".

סיעת הציונות הדתית ציטטה מדברי רע"ם על "זכר השהידים" וכתבה בהודעתה: "לאן עוד נוליך את החרפה?, הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האסלאמית אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה".

לדברים אלה הצטרף גם ח"כ איתמר בן גביר: "מי שאוהב את המדינה וקורא את הודעתו של תומך הטרור מנסור עבאס, לא יכול להישאר אדיש ולומר שבממשלה יושב איש שלום. אי אפשר לעכל איך בראשה עומד ראש ממשלה שמרכין את ראשו בפני הטרור. בנט התקפל בפני הטרור ואם הוא כל כך חס על כבודם של השהידים, ראוי שיתמודד על ראשות הרשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully