וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: מנת החיסון השלישית לקורונה מעוררת פחות תופעות לוואי מקודמותיה

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 21:14

על פי הנתונים שנצברו, 11 בני נוער בלבד לקו בדלקת שריר הלב כתוצאו ממנת הדחף. ככלל, במנה זו דווחו פחות תופעות לוואי בכל הקריטריונים. עוד נמסר כי 85% מהמקרים החמורים קרו לגברים שקיבלו את החיסון, בכל הגילים ובכל החיסונים

משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) את הנתונים שהצטברו במסגרת מתן מנת החיסון השלישית לקורונה. על פי הודעת המשרד, 11 בני נוער לקו בדלקת שריר הלב בעקבות החיסונים. כמו כן, דווחו 25 מקרים חריגים שמטופלים בוועדה של משרד הבריאות. ככלל - במנה השלישית דווחו פחות תופעות לוואי בכל הקריטריונים.

מנתוני המשרד עולה כי מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות דוגמת עייפות, חולשה וכאב מקומי באזור הזריקה לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון זה.

"אירוע חמור" הוגדר כשמתקיים אחד או יותר מהמקרים הבאים: מצב מסכן חיים או מצב שהסתיים במוות, אם האדם שהתחסן הצטרך לאשפוז ממושך, אם נותרה לו נכות קבועה, אם אובחן מום מולד בתינוק של אישה שחוסנה במהלך ההיריון, או אם מתן החיסון חייב טיפול רפואי דחוף.

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מספר תופעות לוואי נמוך ביחס למנת החיסון הראשונה והשנייה. מתחסן בקופת חולים כללית/ראובן קסטרו

דלקת שריר הלב שאובחנה ב-11 בני נוער בגילי 15-12 מתוך 331,538 מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 מתחסנים במנה השנייה העידה על האחוז המזערי עד אפסי של המתחסנים שלקו בה, והיא גם חולפת לרוב אחרי זמן קצר. הסיכוי ללקות בדלקת זו כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון ללקות בה כתוצאה מהחיסון.

בתחילה, חששו במשרד הבריאות להמליץ באופן גורף לכל בני הנוער להתחסן עקב החשש מדלקת שריר הלב, אך על פי הנתונים מעט מאוד ילדים חוו אותה. הדלקת הייתה נפוצה יותר דווקא בקרב גברים בגילי 30-16. הדיווחים העיקריים של תופעות הלוואי שתועדו עם קבלת מנת הבוסטר הם על כאבי שרירים, כאבי ראש, חום וחולשה כללית.

עוד ציינו במשרד הבריאות כי על אף האיסוף השיטתי של הנתונים מתוך הדיווחים, יש להניח כי קיים תת-דיווח של תופעות לוואי קלות במיוחד, שלא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully