וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה - הנמוך מזה חודש וחצי

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 10:23

ביממה האחרונה מספר המתים בישראל כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ב-42, והגיע ל-7,692. ברקע החשש במשרד הבריאות מעלייה בתחלואה בשל החזרה ללימודים, מספר החולים הקשים ירד ל-639. 3,550 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים - 3.65% מכלל הנבדקים

בווידאו: בנט תוקף את מערכת הבריאות בנאום בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס ולע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי מספר חולי הקורונה שבמצב קשה בישראל ירד ל-639, המספר הכי נמוך מזה כמעט חודש וחצי. 219 מהחולים מונשמים. ביממה האחרונה מספר המתים בישראל כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ב-42, והגיע ל-7,692.

בנוסף לכך, 3,550 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף. זאת, מתוך 99,051 בדיקות שנערכו. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.65%.

הבוקר, חזרו התלמידים לבתי הספר, ולמרות שהנתונים מעודדים, במשרד הבריאות קיוו כי מצב התחלואה יהיה טוב יותר בנקודת זמן זו. כעת, קיים במשרד חשש שהחזרה ללימודים עלולה לגרום לעלייה בתחלואה.

טיפול ברג'נרון לחולי קורונה, מרפאת כללית לחולי קורונה, אום אל פחם, 29 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
ישנו חשש מהחזרה ללימודים/ראובן קסטרו

בנוגע למערכת החינוך, מדיניות הבידודים נשארת בינתיים כפי שהיא. מודל "הכיתה הירוקה", לפיו רק התלמיד המאומת נכנס לבידוד והיתר מבצעים בדיקות יומיות במשך שבוע, עדיין נמצא בשלב הפיילוט, והחל מהשבוע הבא הפיילוט יתרחב לעוד 300 בתי ספר. במשרד החינוך שואפים לסיים את הפיילוט עד אמצע אוקטובר ולהציגו לקבינט הקורונה במטרה להחיל את המודל בכלל האוכלוסייה.

עובד הוראה יציג למנהל המוסד החינוכי אחד מכמה אישורים אפשריים בצירוף תעודה מזהה: תו ירוק, תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית בתחנת מד''א ב-48 השעות הקודמות, תוצאה שלילית בבדיקת PCR במסגרת תכנית "מגן חינוך" או אישור מאת הגורם המחסן המעיד על כך שקיבל מנת חיסון שלישית.

לפי התקנות, עד ל-17 באוקטובר תתאפשר כניסה גם למי שיציג אישור חיסון שלישי מהגורם המחסן גם מבלי שעבר שבוע ימים מקבלת המנה הנוספת. עובד ההוראה ישלם על הבדיקה המהירה במתחמי מד"א, בעוד עובד הוראה מנוע חיסון יוכל להיבדק בחינם. עובד שיסרב להציג את אחד האישורים לא ייכנס לכתלי בית הספר, ולא יתאפשר לו לקיים הוראה מרחוק כחלופה לעבודתו במוסד החינוך. היעדרותו תיחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה.


בנושא הגבלות קורונה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא "מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית, אבל הטלת מגבלות נוספות על אזרחי ישראל אינה מדיניות הממשלה". הוא הוסיף כי "מבחינת הנתונים 40 היישובים בעלי התחלואה הרבה בישראל הם בחברה הערבית ויותר מ-90% ממי שבמצב קשה בבתי החולים הם לא מחוסנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully