וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי בתו הירוק: מחלימים מקורונה יידרשו במנת חיסון אחת לאחר חצי שנה

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 11:32

במסגרת המדיניות החדשה של משרד הבריאות הוחלט לחייב מחלימים להתחסן החל מ-3 באוקטובר. מי שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית והתחסן במנה אחת יהיה זכאי לתו ירוק. עד כה, 1.2 מיליון איש בישראל נדבקו בנגיף

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על שינוי במדיניות התו הירוק למחלימים מנגיף הקורונה. החל מ-3 באוקטובר, מי שנדבק בנגיף וחלפה חצי שנה מאז שהחלים יחויב במנת חיסון אחת כדי לקבל תו ירוק. בדיקה סרולוגית חיובית לצד מנת חיסון אחת תזכה בתו ירוק מידית, והנבדק ייחשב "מחלים-מחוסן".

ההחלטות מצטרפות להגדרות התו הירוק החדשות שנקבעו מוקדם יותר, לפיהן מחוסנים בשתי מנות לא יהיו זכאים לתו ירוק לאחר חצי שנה, אלא יידרשו להתחסן במנה שלישית ולחכות שבוע עד לקבלת התעודה ממשרד הבריאות. בחצי השנה הקרובה אדם שחלה לאחר החיסון ייחשב גם הוא למחלים-מחוסן, ובסופה הנושא ייבחן מחדש.

מתחסנת נגד קורונה, ירושלים, 9 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מנה אחת למחלימים. מתחם חיסונים בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

השינוי בהגדרות נוגע ל-1.2 מיליון איש שהחלימו מהנגיף בישראל, ול-5,611,442 מחוסנים במנה שנייה בלבד. זאת, בכפוף לזמן שחלף מאז שנדבקו או התחסנו. 6,086,218 קיבלו את המנה הראשונה, ומחצית מהם, 3,189,477, התחסנו גם בשלישית.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן על ירידה בשיעור המאומתים לנגיף, עם 2,616 איש שאובחנו כחולים ביממה האחרונה - 3.96% מתוך 66.732 בדיקות שנערכו. מספר החולים הקשים עלה ב-17 ל-711 ומספר המונשמים ירד ל-215. בסך הכול ישנם 63,022 חולים פעילים בישראל.

טסטים בכפוף לתו ירוק

בצל ההגבלות על לא מחוסנים ששוקל במשרד הבריאות, ההסתדרות הודיעה היום כי מבחני הנהיגה (טסטים) שמבצעות החברות מילגם וטלדור יותנו בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית, החל ממחר. החברות אחראיות לאלפי טסטים מדי יום וההנחיה עשויה להשפיע על רבים מהנבחנים.

"בוחני הנהיגה חוששים לבריאותם בשל הישיבה הצפופה ברכב סגור, במשך שעות ארוכות מדי יום, מול נבחנים רבים, בהם בני נוער", הסבירו בהסתדרות. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הבהיר כי "ההסתדרות לא תעמוד מנגד כאשר בריאותם של העובדים עומדת על הפרק. אנו ממתינים שמשרד התחבורה יסיים הכנת תקנה בנושא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully