וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס משיבה לבנט: חשוב שלא יהיה עוררין על מקצועיות משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 14:25

ראש שירותי בריאות הציבור הגיבה בדיון בכנסת לביקורת של בנט על אנשי משרד הבריאות. "במשרד הבריאות עובדים במסירות", אמרה בוועדת החוקה, והדגישה: "לא הממשלה החליטה לגבי התו הירוק והבוסטר". לפיד: לא אתן יד למלחמות עם גורמי המקצוע, הממשלה מקבלת את ההחלטות

בווידאו: אלרעי פרייס בוועדת החוקה מתייחסת לביקורת של ראש הממשלה והחלטה על הבוסטר/צילום: ערוץ הכנסת

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הגיבה היום (רביעי) לביקורת של ראש הממשלה נפתלי בנט. "זה לא הממשלה החליטה לגבי התו הירוק והבוסטר, זאת החלטה אפידמיולוגיות של נתונים המלמדים שהשפעת החיסונים הולכת ודועכת", טענה בדיון ועדת החוקה בכנסת.

"האמירה כאן בוועדה על המקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות היא חשובה מאוד", הוסיפה. "אנשים במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות, וזה שהוועדה בכנסת אומרים את הדבר הזה ואין ערעור על כך - זה חשוב מאוד. במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות, חשוב שלא יהיה עוררין על כך". 

ועדת החוקה | שרון אלרעי פרייס
במהלך דיון על  התו הירוק ובהגבלת היציאה מישראל בכנסת 9 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עונה למתקפה. אלרעי פרייס/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במהלך הדיון, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה ביקש לחזק את אלרעי פרייס ואת אנשי משרד הבריאות מול האש שספגו. "גם אם יש ביקורת", אמר ח"כ מקלב. "לא ראוי ולא מוצדק לעשות שיימינג כזה". 

לאחר שהעיר תוך כדי דבריה כי רק חברי האופוזיציה בוועדה השמיעו דברים נגד הביקורת של בנט, הוסיפו ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ בני בגין (תקווה חדשה) כי הם מאוחדים מאחורי אנשי המקצוע, מכבדים ומעריכים את עבודתם. "עדיף שנהיה בשיח מכובד ומכבד", אמר יו"ר הוועדה ח"כ קריב, "אבל כזה שיש בו דעות שונות".

אחרי הדיון, שר החוץ יאיר לפיד התייצב לצד בנט בפגישה עם שרי יש עתיד והגיב לראשונה על ההתכתשות. "לא אתן שיתקיימו מלחמות ומאבקי קרדיט בין גורמי המקצוע והממשלה", אמר. "הגורמים המקצועים בבריאות, בכלכלה ובחינוך, יגישו המלצות והממשלה תחליט. זו ההיררכיה ואין אחרת".

עוד בוואלה!

בנט: מכבד את אנשי משרד הבריאות, אך הטלת הגבלות נוספות אינה מדיניות הממשלה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. רויטרס
קרב על הטיפול במגיפה. בנט/רויטרס

אחרי הביקורת שהשמיע בנאום בעצרת הכללית של האו"ם ובתדרוך עיתונאים מאוחר יותר, בנט הבהיר הבוקר כי לא ישנה את עמדתו בנוגע להטלת הגבלות חדשות. "מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית, אבל הטלת מגבלות נוספות על אזרחי ישראל אינה מדיניות הממשלה", אמר בעלייה למטוס מניו יורק.

שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה אתמול את אנשי משרדו. בריאיון בכאן 11 אמר כי המתקפה של רה"מ "הייתה מיותרת", וכי הוא "מצטער שזה נעשה". עם זאת, הורוביץ הדגיש כי בדומה לגישתו של בנט - גם הוא מסתייג מהגבלות נרחבות על התקהלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully