וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת הפיוס: אחרי העימות באו"ם, ראש הממשלה בנט נפגש עם בכירי משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 19:41

בנט והורוביץ הדגישו כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, וכי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין את הטיפול במשבר הקורונה - יימשך. "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לקבל הכרעות לאומיות"

בווידאו: בנט תוקף את מערכת הבריאות בנאום בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס ולע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (חמישי) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע.

בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הדגישו בנט והורוביץ כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות. בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות מהבחינה הרפואית, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות.

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות". בנט בעצרת האו"ם, בתחילת השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בנט הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך.

בתחילת השבוע הגיע העימות בין בנט למומחי משרד הבריאות לגבהים חדשים, כשבתדרוך לכתבים בניו יורק אמר כי אנשי המשרד אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. זאת, לאחר שבנאומו באו"ם התייחס למומחי המשרד, ואמר כי "נקודת מבטם של הרופאים חשובה - אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי".

ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
:מותר וצריך להביע כל דעה על התנהלות הפוליטיקאים", הורוביץ/ראובן קסטרו

לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון, לאחר שלא התכנס זה חודש, וברקע המחלוקת בין בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה על הצורך בהטלת הגבלות נוספות על המשק לאור המשך שיעורי התחלואה הגבוהים, הגיב הורוביץ לדברים שנשא בנט בעצרת האו"ם, ואמר כי "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצויינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

עוד ציין הורוביץ כי תפקיד הדרג המקצועי הינו לבקר את דרג מקבלי ההחלטות: "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות".

נחמן אש, שרון אלרעי פריי בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
המלצת קבינט המומחים להחיל מגבלת התקהלות מעל 300 איש - נדחתה. אש ואלרעי-פרייס/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר החליט בנט להמשיך עם מדיניות הקורונה הקיימת שלא מגבילה התקהלויות, בניגוד לדעת כל בכירי משרד הבריאות. זאת, בעקבות נתונים שהעלו בפניו חוקרים מהאוניברסיטה העברית, המראים מגמת ירידה של מקדמי ההדבקה, שלפי התחזית תשמור בימים הקרובים על הירידה בהדבקות, וכן תוביל לירידה בתחלואה הקשה החדשה.

לפני החלטת בנט להמשיך את המדיניות הקיימת, קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת אין הגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועי תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully