וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: בת 96 ששירתה במחנה נאצי נעצרה אחרי שחמקה ממשפטה

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 15:34

אימגרד פורכנר יצאה הבוקר מבית האבות שלה, ולא הגיעה לאולם בעיר איצהו שבו היא עומדת לדין על סיוע לרצח של יותר מ-11 אלף איש בעת ששירתה כקלדנית במחנה שטוטהוף. שעות אחרי שהוצא נגדה צו מעצר, היא נתפסה על ידי הרשויות

בווידאו: בית המשפט באינצהו בפתח משפטה של מזכירה נאצית שנעלמה/צילום: רויטרס

קשישה בת 96 בגרמניה ניסתה היום (חמישי) להתחמק מתחילת משפטה על סיוע לרצח המוני במהלך מלחמת העולם השנייה, כשלא התייצבה באולם בעיר איצהו שבצפון המדינה. בית משפט הוציא נגד אירמגרד פורכנר צו מעצר, והיא נתפסה לאחר כמה שעות. פורכנר הייתה בת 18 בעת ששימשה קלדנית במחנה הריכוז שטוטהוף בין 1943 ל-1945, והיא נאשמת שהיא תרמה לרצח של 11,412 איש באותן השנים.

דוברת בית המשפט באיצהו, שנמצאת כמאה ק"מ מדרום לגבול עם דנמרק, אמרה הבטקר כי פורכנר עזבה את בית האבות שבו היא גרה ונסעה במונית לתחנת רכבת תחתית, ומשם נעלמו עקבותיה. היא עומדת לדין בבית משפט לנוער משום שהיא הייתה בת פחות מ-21 בתקופה שבה ביצעה את הפשעים המיוחסים לה. בשל היעדרותה הפיזית, האישומים נגדה לא הוקראו בפתח המשפט.

האולם שבו היה אמור להתנהל המשפט הוקם בפארק תעשייה, בשל העניין התקשורתי הרב בתיק. בדר שפיגל דווח כי היא ביקשה בכתב להישפט בהיעדרה - אולם הליך זה אינו תקף בגרמניה, לעומת מדינות אחרות.

השער הראשי למחנה הריכוז הגרמני לשעבר שטוטהוף, 18 ביולי 2017. AP
בין 110 אלף העצורים היו יהודים רבים. מחנה שטוטהוף/AP

על אף שמספר החשודים בפשעים של הנאצים הולך וקטן בשל גילם, התביעה הגרמניה עדיין מנסה להעמידם לדין. אחרי פסק דין תקדימי ב-2011 נגד ג'ון דמיאניוק ("איוון האיום"), התאפשר להעמיד אדם לדין רק בשל שירותו במחנה מסוים, גם ללא הוכחה למעורבותו הישירה בשום פשע.

ב-2016, נגזרו ארבע שנות מאסר על אוסקר גרונינג, שכונה "רואה החשבון של אושוויץ" על עבודתו בתיעוד הנכסים שהוחרמו מהאסירים שנשלחו למחנה ההשמדה. עם זאת, הוא מת לפני תחילת ריצוי עונשו על סיוע לרצח המוני.

בשנה שעברה הורשע השומר הנאצי ברונו דיי בסיוע לרצח של יותר מ-5,000 איש בשטוטהוף, ונגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. הנאצים הקימו את מחנה שטוטהוף ב-1939, והוא שימש בתחילה למעצרם של אסירים פוליטיים פולנים. בסופו של דבר, הוחזקו בו 110 אלף עצורים, כולל יהודים רבים, מתוכם כ-65 אלף נספו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully