וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי צריך לבדוק את הילדים ומה השתנה מלפני החג: חוזרים לגנים ולבתי הספר

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 14:58

התלמידים ישובו מחר ללימודים לאחר חופשת סוכות ארוכה ויעמדו בפני הנחיות קורונה שלא הכירו. איזה אישורים הילדים יצטרכו להציג, מה הכללים לגבי כניסת הורים למוסדות החינוכיים וכיצד ילמדו ברשויות האדומות והכתומות? וואלה! עושים סדר

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

תלמידי מערכת החינוך ישובו מחר (חמישי) לספסל הלימודים מחופשת סוכות ממושכת בת עשרה ימים. בשונה מפתיחת הלימודים הרשמית ב-1 בספטמבר, כניסת תלמידי הגנים ובתי ספר יסודיים שאינם מחלימים תותנה בהצגת טופס חתום על ידי הוריהם שמאשר ביצוע בדיקה מהירה. אלו שיקבלו תוצאה חיובית ייאלצו להמתין לתוצאת בדיקת PCR, ורק בתנאי שיקבלו תשובה שלילית יוכלו להגיע ללימודים.

כ-50 אלף תלמידים כבר חזרו הבוקר למסגרות הצהרונים, אך המבחן האמיתי של התכנית יגיע רק מחר. לפי נתוני משרד הבריאות, כ-400 אלף בדיקות מהירות עדיין לא נאספו על ידי הורים, שהתבקשו להגיע אל המוקדים של מד"א או למוקדים אחרים שנקבעו ברשות כדי לאסוף את הערכות.

הנחיות מערכת החינוך השתנו בתקופה האחרונה ועדיין לא חלחלו לכל ההורים והילדים. מה צריך לדעת לקראת מחר, מה הילדים נדרשים להביא וכיצד ילמדו ברשויות האדומות והכתומות? וואלה! עושים סדר.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חוזרים לכיתות. בית ספר בתל אביב/ראובן קסטרו
  • מי חייב לעשות בדיקת אנטיגן ומתי?

    תלמידי גנים עירוניים וכיתות א'-ו'. את הבדיקה יש לבצע ערב החזרה ללימודים ב-29 בספטמבר. את תוצאת הבדיקה יש למלא בטופס מקוון או ידני שנשלח על ידי בתי הספר או הגנים או התקבל הבוקר בהודעת סמס ממשרד החינוך. את הבדיקות יש לעשות ערב לפני החזרה ללימודים.

  • האם הצגת אישור בדיקה שלילית הוא תנאי לכניסה למוסד החינוכי?

    כן, עבור ילדים בגן עד כיתה ו' שלא החלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה. התלמידים המחלימים יידרשו להציג אישור החלמה. גם תלמידים עם צרכים מיוחדים או נכים לא נדרשים להציג הצהרה בדבר פטור מביצוע הבדיקה. בקבוצות אלה כלולים בעלי תעודת נכה ותלמידים שנקבעה להם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בוועדת זכאות ואפיון עקב אחת או יותר מהמוגבלויות הבאות: הפרעות נפשיות, מוגבלות על רצף האוטיזם/ASD, מוגבלות שכלית-התפתחותית ומחלות ותסמונות נדירות.

  • מה קורה אם ילד לא מביא בדיקה?

    מנהל המוסד החינוכי לא יאפשר את כניסתו. המנהל יפריד אותו משאר התלמידים באופן שאינו מוחצן תוך שמירת כבודו וידווח להוריו או לאחראי עליו בהקדם, לצורך איסופו.

  • כיצד הורים ללא גישה למדפסת יציגו הצהרה?

    ההורים יוכלו לכתוב טופס הצהרה בכתב יד על פי הנוסח הקיים בטופס הקיים בפורטל הורים.

  • מי יפקח על הבדיקות?

    צוות חינוכי מטעם מנהל המוסד שיהיה ברשותו את הרשימות.

  • לפי איזה מתווה חוזרים ללמוד?

    התכנית לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב תמשיך לפעול כרגיל, למעט שני שינויים עיקריים – חובת הצגת תוצאת בדיקת אנטיגן ביתית שלילית עם החזרה לבית הספר או לגן הילדים ו"צמצום מגעים" ברשויות אדומות וכתומות.

  • כיצד ילמדו ברשויות האדומות והכתומות?

    בכיתות ח'–י''ב ברשות מקומית אדומה שבהם פחות מ-70% פטורי בידוד בכיתה, ילמדו מרחוק או בהוראה מקוונת או בשטח פתוח. ההנחיה החדשה שנכנסת לתוקף מחר היא צמצום מגעים גם בכיתות ז'-י''ב ברשויות הכתומות. צמצום המגעים ייעשה לפי בחירת מנהל המוסד ובהתאם להגבלות, ותכלול פעילויות במרחב הפתוח, למידה המשלבת למידה בקבוצות קטנות יותר פנים אל פנים עם למידה מרחוק. בכיתות בהן שיעור המחוסנים גבוה מ-70% ניתן להמשיך בלמידה פרונטלית ללא צורך בצמצום מגעים. בכיתות ה'–ו' ובכיתות ז' ברשות מקומית אדומה וכתומה ילמדו תוך ביצוע "צמצום מגעים". בגני ילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים ברשויות האדומות והכתומות ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות.

  • האם מדיניות הבידודים צפויה להשתנות בקרוב?

    מדיניות הבידודים במערכת החינוך בינתיים נשארת כפי שהיא. מודל "הכיתה הירוקה", לפיו רק התלמיד המאומת נכנס לבידוד והיתר מבצעים בדיקות יומיות בשמך שבוע, עדיין נמצא בשלב הפיילוט, והחל מהשבוע הבא הפיילוט יתרחב לעוד 300 בתי ספר. במשרד החינוך שואפים לסיים את הפיילוט עד אמצע אוקטובר ולהציגו לקבינט הקורונה במטרה להחיל את המודל בכלל האוכלוסייה.

  • מה הכללים לגבי כניסת עובד הוראה לבית הספר או לגן?

    עובד הוראה יציג למנהל המוסד החינוכי אחד מכמה אישורים אפשריים בצירוף תעודה מזהה: תו ירוק, תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית בתחנת מד''א ב-84 השעות הקודמות, תוצאה שלילית בבדיקת PCR במסגרת תכנית "מגן חינוך" או אישור מאת הגורם המחסן המעיד על כך שקיבל מנת חיסון שלישית. לפי התקנות, עד ליום 17 באוקטובר תתאפשר כניסה גם למי שיציג אישור חיסון שלישי מהגורם המחסן גם מבלי שעבר שבוע ימים מקבלת המנה הנוספת.

  • מי משלם על הבדיקה המידית במד''א?

    עובד ההוראה ישלם על הבדיקה המהירה במתחמי מד"א, בעוד עובד הוראה מנוע חיסון יוכל להיבדק בחינם.

  • מה קורה אם עובד ההוראה מסרב להציג את אחד מהאישורים?

    העובד לא ייכנס ולא יתאפשר לו לקיים הוראה מרחוק כחלופה לעבודתו במוסד החינוך. היעדרותו תחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה.

  • מהם כללי הכניסה להורים?

    הורה או אחראי על קטין לא יוכל להיכנס למוסד החינוכי אלא אם כן הציג למאבטח או לסייעת בגן תו ירוק או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית ומזוהה שבוצעה במהלך 24 שעות שקדמו להצגתה, בצירוף תעודה מזהה. הורים או אחראים על תלמיד החווה קושי מיוחד, דוגמת קושי רגשי, נפשי או בריאותי שלא ניתן לטפל בו מרחוק, יורשו להיכנס למוסד החינוכי לאחר קבלת אישור מנהל המוסד גם במקרה שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully