וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 12-3 שהחלימו בחצי השנה האחרונה - לא יחויבו בבדיקת אנטיגן כדי להיכנס לבתיה"ס

ברקע מבצע בדיקות האנטיגן במתחמי מד"א ובבתי הספר, הודיעו משרדי הבריאות והחינוך כי ילדים שהחלימו מהנגיף לא יידרשו לבצע אותן כתנאי כניסה למוסדות החינוך עם חזרת הלימודים בתום חופשת הסוכות. לדברי מד"א, יותר מחצי מיליון טרם הגיעו לקחת את ערכות הבדיקה

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

ילדים בגילאי 12-3 שהחלימו מקורונה במהלך חצי השנה האחרונה לא יחויבו בביצוע בדיקת אנטיגן כדי להיכנס למוסדות החינוך - כך הודיעו הערב (ראשון) משרדי הבריאות והחינוך בהודעה משותפת. ההודעה מגיעה ברקע מבצע "אנטיגן 2", המחייב הצגת אישור של ההורים על בדיקה שלילית של ילדיהם עם החזרה ללימודים בתום חופשת הסוכות.

ביום חמישי הקרוב צפויים התלמידים לחזור למוסדות החינוך, ויום לפני כן צפויים לשוב כ-50 אלף תלמידים למסגרות הצהרונים. זאת, בכפוף לביצוע בדיקת אנטיגן והצגה של הצהרת הורים על תוצאה שלילית.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
ביום חמישי חוזרים למסגרות/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, הודיעו מד"א כי עד היום חולקו למעלה ממיליון ערכות לבדיקת האנטיגן במתחמי מד"א ובבתי הספר. לדבריהם, יותר מחצי מיליון טרם הגיעו לקחת את הערכות. חלוקת הערכות תימשך עד ליום חמישי הקרוב.

הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבתים באופן עצמאי עד ליום רביעי, ערב החזרה של הילדים ללימודים מחופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה מהירה - יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ.

השינוי בהנחיות מגיע בנוסף להודעת משרד הבריאות לפיה הגדרת ה"מוגנים" מפני נגיף הקורונה בישראל, שממנה גוזרים את הזכאות לתו הירוק, משתנה. על פי המדיניות החדשה, החל מיום ראשון הבא מחלימים מקורונה יהיו זכאים לתו ירוק בחצי השנה הראשונה מאז שאובחנו חיוביים. לאחר מכן, כדי לקבל תו ירוק יהיה עליהם להתחסן פעם אחת. מחלים לא מחוסן שעברה חצי שנה מאז שנדבק - לא ייחשב מוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully