וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה אסירים יואשמו בסיוע לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 11:22

המשטרה ושב"כ הגישו הצהרת תובע לבית משפט השלום בנצרת, לאחר שבחקירת מחדל בריחת האסירים בערב ראש השנה עלה חשד כי אסירים מכלא גלבוע שיתפו פעולה עם הנמלטים. מעצרם של החשודים בסיוע הוארך בחמישה ימים, וכתב אישום יוגש נגדם ביום ראשון

חמישה אסירים מכלא גלבוע יואשמו בסיוע לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מהכלא - כך לפי הצהרת תובע שהגישו המשטרה ושב"כ היום (רביעי) לבית משפט השלום בנצרת. מעצרם הוארך בחמישה ימים, וכתב האישום יוגש ביום ראשון.

החקירה בעניין בריחת האסירים מכלא גלבוע בערב ראש השנה, הוטלה על צוות חקירה משותף של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 ושירות הביטחון הכללי. במסגרתה, עלה החשד כי חמישה אסירים מכלא גלבוע שיתפו פעולה וסייעו לבריחת ששת האסירים, ובעקבותיו הוגשה הבוקר הצהרת התובע באמצעות הפרקליטות.

הארכת מעצר לאסירים הנמלטים שנתפסו בג'נין, בימ"ש השלום נצרת, 19 בספטמבר 2021. דוד כהן, פלאש 90
הארכת מעצר לאסירים הנמלטים, בשבוע שעבר/פלאש 90, דוד כהן

השר לביטחון הפנים עמר בר לב החליט להקים ועדה חיצונית לחקירת נסיבות מחדל בריחת האסירים הבטחוניים. ההחלטה תואמה עם ראש הממשלה נפתלי בנט והתקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס ד"ר אלוף (במיל') מנחם פינקלשטיין, שכיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז.

בשירות בתי הסוהר בחנו אפשרות להדיח מידית את מפקד כלא גלבוע, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, עוד לפני הקמת ועדת הבדיקה ופרסום מסקנותיה. בר לב אישר כי נציבת שב"ס קטי פרי בדקה עם יועמ"ש הארגון על אפשרות זו, אך הבהיר כי היא קיבלה תשובה שלילית. השר פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהציב גם הוא מכשולים.

עוד בוואלה!

שופט בדימוס, חוקרת שב"ס ובכיר לשעבר בשב"כ: חברי הוועדה לבדיקת מחדל הבריחה מהכלא

לכתבה המלאה
כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

בשבוע שעבר נתפסו שני המחבלים הנמלטים האחרונים בג'נין, האסירים הביטחוניים מונאדל יעקוב ואיהם כמאמג'י. זאת, במעצר שבוצע על ידי שב"כ ולוחמי ימ"מ של מג"ב, לאחר מצוד של כשבועיים. סעיפי החשדות נגד ששת המחבלים כוללים עבירות של הצלה ממאסר של אדם שהורשע בפשע חמור, הכנה למעשה טרור שדינו מאסר עולם חובה, בריחה ממשמורת חוקית של נאשם בפשע, קשירת קשר לעשות פשע, חברות בארגון טרור הנוטל חלק בפעילות, וכן מתן שירות והעמדת אמצעים לארגון.

מבצע תפיסת המחבלים הושלם באמצעות מודיעין של שב"כ ופעולת הונאה. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו ליעד חסר חשיבות בג'נין כדי לבלבל את החמושים במרחב, בעוד כוחות שב"כ וימ"מ הגיעו אל היעד בו הסתתרו שני האסירים הנמלטים. בתום כיתור המבנה וסגירת כל נתיבי המילוט, כרזו לאסירים לצאת החוצה - ואלה הסגירו עצמם לידי הכוחות ללא התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully