וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מחדל הבריחה: בשב"ס בחנו את הדחת מפקד כלא גלבוע באופן מידי

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 21:48

בשירות בוחנים משפטית את הדחת גונדר-משנה פרדי בן שטרית כבר עכשיו, עוד לפני הקמת הוועדה לבדיקת מחדל בריחת 6 האסירים הביטחוניים, אך נראה כי הדבר לא מתאפשר מבחינה משפטית. השר לביטחון הפנים: היועמ"ש סבור כי לא ראוי לבצע מהלך כזה ערב הקמת ועדת בדיקה ממשלתית

בשירות בתי הסוהר בחנו אפשרות להדיח מידית את גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע, ממנו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים. האפשרות, שנבחנה ברמה המשפטית בנציבות שב"ס, היא להדיח את בן שטרית עוד לפני הקמת ועדת החקירה ופרסום מסקנותיה.

אולם, על פי חוות הדעת המשפטית, הדחת מפקד כלא גלבוע כעת אינה אפשרית. גורמים בכירים בשב"ס אמרו בשיחה עם וואלה! כי כעת הם בוחנים משפטית מהלך נגד בן שטרית במישור הפיקודי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אישר כי נציבת שב"ס קטי פרי בדקה עם יועמ"ש הארגון על אפשרות זו, אך הבהיר כי היא קיבלה תשובה שלילית. בהמשך, לפי דבריו, היא פנתה אליו והוא העביר את השאלה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שהציב גם הוא מכשולים.

"מנדלבליט כבר נתן דעתו בנושא לנציבות שב"ס, הוא סבור כי לא ראוי לעשות מהלך כזה כשלושה שבועות לאחר האירוע וערב הקמתה של ועדת בדיקה ממשלתית בנדון", מסר בר לב.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
מונה ללא ניסיון פיקודי בבתי סוהר ביטחוניים. כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

בן שטרית מסר לפני עשרה ימים עדות פתוחה בלהב 433 שחוקרת את בריחת האסירים מהכלא. הוא מונה לתפקיד מפקד הכלא בשנה שעברה על ידי ממלא מקום נציב שב"ס לשעבר המקורב אליו, אשר וקנין, אף שהיה ללא ניסיון פיקודי כלל על בתי כלא, ובפרט על בית סוהר ביטחוני. קודם לכן, הוא שימש כראש לשכתו של וקנין, ונחשב איש אמונו. גורמים בשב"ס כינו את המינוי כטובה שעשה לכאורה וקנין לבן שטרית, רגע לפני שפרש לאחר שלא קיבל את תפקיד נציב השב"ס. גורמים בכלא אמרו כי בן שטרית הבהיר שאינו מתכוון להתפטר.

עוד לפני שנתפסו ששת המחבלים, החליט השר לביטחון הפנים עמר בר לב, לפני כשבועיים, להקים ועדה חיצונית לחקירת נסיבות המחדל.

ההחלטה תואמה עם ראש הממשלה נפתלי בנט והתקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, שאותו צפוי למנות שר המשפטים גדעון סער.

רה"מ בנט, במהלך ביקור בחפ"ק המשטרה 10 בפסטמבר 2021. מתוך הטוויטר של עמר בר לב, אתר רשמי
לקראת הקמת ועדת בדיקה. בנט ובר לב בביקור בחפ"ק המשטרה במהלך המצוד אחר המחבלים/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של עמר בר לב

"לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה", מסר השר בר-לב. "בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

בתחילת השבוע נתפסו שני המחבלים הנמלטים האחרונים בג'נין. האסירים הביטחוניים מונאדל יעקוב ואיהם כמאמג'י נתפסו על ידי שב"כ ולוחמי ימ"מ של מג"ב, לאחר מצוד של כשבועיים.

מבצע תפיסת המחבלים הושלם באמצעות מודיעין של שב"כ ופעולת הונאה. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו ליעד חסר חשיבות בג'נין כדי לבלבל את החמושים במרחב, בעוד כוחות שב"כ וימ"מ הגיעו אל היעד בו הסתתרו שני האסירים הנמלטים. בתום כיתור המבנה וסגירת כל נתיבי המילוט, כרזו לאסירים לצאת החוצה - ואלה הסגירו עצמם לידי הכוחות ללא התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully