וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט בדימוס, חוקרת שב"ס ובכיר לשעבר בשב"כ: חברי הוועדה לבדיקת מחדל הבריחה מהכלא

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 8:26

השר לביטחון הפנים פרסם את שמות האנשים שיבדקו את בריחת המחבלים מכלא גלבוע. בראש הוועדה יעמוד אלוף במיל' מנחם פינקלשטיין, שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי מ-2000 עד 2004. החברים הנוספים: פרופ' אפרת שהם, החוקרת את שב"ס שנים רבות ואריק ברבינג - ששירת בשב"כ 27 שנים

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, פרסם הבוקר (שישי) את שמות חברי הוועדה הממשלתית לבדיקת מחדל בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע לפני כשבועיים וחצי.

בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס ד"ר אלוף (במיל') מנחם פינקלשטיין, שכיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז. קודם לכן שירת בשורת תפקידים משפטיים בצה"ל, ושימש בין היתר כסנגור הצבאי הראשי, התובע הצבאי הראשי והפרקליט הצבאי הראשי.

שני חברי הועדה הנוספים יהיו פרופ' אפרת שהם, ראש החוג לקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון. שחקרה את שב"ס במשך שנים, בין היתר גם מהומות ושביתות רעב, ואריק ברבינג - ששירת 27 שנים בשב"כ ושימש כראש אגף בארגון. ברבינג עסק במהלך שירותו בסיכול פעילויות טרור מהכלא.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
יבדקו את מחדלי הבריחה מהכלא. המגדל שמעל המנהרה שממנה יצאו המחבלים/פלאש 90, ללא

אתמול, נודע לוואלה! כי בשירות בתי הסוהר בחנו אפשרות להדיח מידית את גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע, ממנו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים. האפשרות, שנבחנה ברמה המשפטית בנציבות שב"ס, היא הדחת בן שטרית עוד לפני הקמת ועדת הבדיקה ופרסום מסקנותיה.

אולם, על פי חוות הדעת המשפטית, הדחת מפקד כלא גלבוע כעת אינה אפשרית. גורמים בכירים בשב"ס אמרו בשיחה עם וואלה! כי כעת הם בוחנים משפטית מהלך נגד בן שטרית במישור הפיקודי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אישר כי נציבת שב"ס קטי פרי בדקה עם יועמ"ש הארגון על אפשרות זו, אך הבהיר כי היא קיבלה תשובה שלילית. בהמשך, לפי דבריו, היא פנתה אליו והוא העביר את השאלה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שהציב גם הוא מכשולים.

"מנדלבליט כבר נתן דעתו בנושא לנציבות שב"ס, הוא סבור כי לא ראוי לעשות מהלך כזה כשלושה שבועות לאחר האירוע וערב הקמתה של ועדת בדיקה ממשלתית בנדון", מסר בר לב.

עוד בוואלה!

לאחר מחדל הבריחה: בשב"ס בחנו את הדחת מפקד כלא גלבוע באופן מידי

לכתבה המלאה
כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021/פלאש 90, ללא

בתחילת השבוע נתפסו שני המחבלים הנמלטים האחרונים בג'נין, האסירים הביטחוניים מונאדל יעקוב ואיהם כמאמג'י. זאת, במעצר שבוצע על ידי שב"כ ולוחמי ימ"מ של מג"ב, לאחר מצוד של כשבועיים.

מבצע תפיסת המחבלים הושלם באמצעות מודיעין של שב"כ ופעולת הונאה. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו ליעד חסר חשיבות בג'נין כדי לבלבל את החמושים במרחב, בעוד כוחות שב"כ וימ"מ הגיעו אל היעד בו הסתתרו שני האסירים הנמלטים. בתום כיתור המבנה וסגירת כל נתיבי המילוט, כרזו לאסירים לצאת החוצה - ואלה הסגירו עצמם לידי הכוחות ללא התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully