וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הנמלטים האחרונים מהכלא נתפסו בג'נין על ידי כוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 16:17

בתום פעולת הונאה, השניים נעצרו ללא התנגדות, יחד עם שני סייענים. האסירים יועברו לחקירת שב"כ, ומשם לתא כליאה בהפרדה בצינוק בבית סוהר בדרום. המפכ"ל: "ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין, נערכנו במשך ימים לפעילות המורכבת והלילה התקבל המידע לו חיכינו"

שני המחבלים הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נתפסו בג'נין/ללא קרדיט

שני המחבלים הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נתפסו הלילה (ראשון) בג'נין. האסירים הביטחוניים מונאדל יעקוב ואיהם כמאמג'י נתפסו על ידי שב"כ ולוחמי ימ"מ של מג"ב, לאחר מצוד של כשבועיים.

השניים הם המחבלים האחרונים שנתפסו מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה. כמאמג'י ויעקוב נעצרו יחד עם שני סייענים, ללא התנגדות. הם יועברו לחקירת שב"כ ומשם לבית המשפט להארכת מעצרם ולתא כליאה בהפרדה בצינוק בבית סוהר בדרום.

מבצע תפיסת המחבלים הושלם באמצעות מודיעין של שב"כ ופעולת הונאה. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו ליעד חסר חשיבות בג'נין כדי לבלבל את החמושים במרחב, בעוד כוחות שב"כ וימ"מ הגיעו אל היעד בו הסתתרו שני האסירים הנמלטים. בתום כיתור המבנה וסגירת כל נתיבי המילוט, כרזו לאסירים לצאת החוצה - ואלה הסגירו עצמם לידי הכוחות ללא התנגדות.

שני המחבלים הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נתפסו בג'נין, 19 בספטמבר 2021. שב"כ
שני המחבלים הנמלטים שנתפסו הלילה/שב"כ
בווידאו: מעצר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין/צילום: דובר צה"ל

לפי דיווחים פלסטיניים, חילופי אש החלו בין כוחות צה"ל שנכנסו לג'נין ובין מקומיים. עוד דווח כי צעיר נפצע ברגלו לאחר שניסה לפגוע בכוח צה"ל.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בירך על תפיסת המחבלים: "מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל".

שבתאי המשיך ופירט על המבצע: "ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך גם הוא על המצוד הלילי והודה "לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן", אמר.

אחד המחבלים הנמלטים שנעצרו בג'נין, 19 בספטמבר 2021. דוברות מג"ב, דוברות משטרת ישראל
המחבלים שנתפסו הלילה/דוברות משטרת ישראל, דוברות מג"ב
אחד המחבלים הנמלטים שנעצרו בג'נין, 19 בספטמבר 2021. דוברות מג"ב, דוברות משטרת ישראל
המחבלים שנתפסו הלילה/דוברות משטרת ישראל, דוברות מג"ב

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "המצוד תם בצורה מוצלחת אך המשימה עדיין לא נגמרה. יש לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו גם בעתיד - ולכן בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית, שלה אורה לבדוק את השתלשלות הנסיבות שהובילו להתרחשות ההימלטות, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע עורר".

לוואלה! נודע כי אחד מהשניים נמצא עם תסמיני קורונה. הוא הועבר לבדיקות בבית החולים ויצא שלילי לקורונה.

איהם כמאמג'י בן ה-35 נשפט ל-15 שנה בגין מעורבתו ברצח הנער אליהו אשרי בן ה-18 מאיתמר. אשרי נחטף בשנת 2006 כשעלה לרכב אותו עצר "טרמפ", וככל הנראה נרצח זמן קצר לאחר מכן. מנדאל יעקוב אנפיעאת בן 26 מיעבד, ועצור משנת 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully