וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: שר החוץ לשעבר פומיו קישידה יהיה ראש הממשלה הבא

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 10:32

קישידה, התומך בקו נוקשה מול סין ובחיזוק הברית מול ארה"ב, גבר על שר החיסונים בסיבוב המכריע בפריימריז של מפלגת השלטון. הוא יחליף את ראש הממשלה המתפטר, וביום שני תתקיים הצבעת אמון בפרלמנט שלאחריה ייכנס לתפקיד

שר החוץ של יפן לשעבר פומיו קישידה מצביע בפריימריז על הנהגת המפלגה הליברלית-דמוקרטית בטוקיו, 29 בספטמבר 2021. רויטרס
זכה לתמיכת האליטה של המפלגה. פומיו קישידה מצביע בפריימריז, היום/רויטרס

שר החוץ לשעבר של יפן פומיו קישידה ניצח היום (רביעי) בבחירות להנהגת מפלגת השלטון, ניצחון המבטיח לו את תפקיד ראש הממשלה הבא. הוא יחליף את מנהיג המפלגה היוצא יושיהידה סוגה, שהודיע על התפטרותו מוקדם יותר החודש אחרי כשנה בלבד בתפקיד.

כמנהיג המפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטת, קישידה יזכה בוודאות בהצבעת האמון בפרלמנט שתיערך ביום שני בזכות הרוב של הקואליציה. קישידה, התומך בחיזוק הברית עם ארצות הברית ותומך בקו נוקשה מול סין, גבר על טארו קונו, שר החיסונים, בסיבוב השני בפריימריז אחרי שבסיבוב הראשון הפסידו שתי מועמדות.

"הבחירות על הנהגת המפלגה נגמרו, הבה ניערך לבחירות לבית התחתון ולבית העליון יחד", אמר קישידה לאחר ניצחונו. "המשבר הלאומי שלנו נמשך. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה על התגובה לקורונה בנחישות רבה, ואנחנו צריכים לגבש חבילת סיוע בסך עשרות טריליוני ין עד לסוף השנה".

התוצאות הראו שקישידה קיבל תמיכה רבה יותר מבכירי המפלגה, שהעדיפו יציבות על פני השינוי שהציע קונו הפופולרי בקרב הציבור הרחב. קונו הוא חלק מהאגף הליברלי יותר במפלגה השמרנית, שתדמיתה נפגעה לאורך כהונתו הקצרה של סוגה.

ראש הממשלה המתפטר עורר את זעם הציבור בשל טיפולו במגיפת הקורונה והתעקשותו לקיים את המשחקים האולימפיים בטוקיו למרות ההתפרצות הקשה של הנגיף. מפלגת שלטון זקוקה להתאוששות מהירה בסקרים לקראת הבחירות לבית התחתון שיתקיימו בתוך חודשיים.

אדם רוכב על אופניו וחולף על מסך המקרין את ניצחונו של שר החוץ לשעבר פומיו קישידה בפריימריז, טוקיו, יפן, 29 בספטמבר 2021. AP
ביפן חוששים מחזרה לעידן של חוסר יציבות שלטונית/AP

קישידה שואף לצמיחה כלכלית ולהפצתה תחת "הקפיטליזם החדש" שלו. הוא אמר כי הכלכלה בהנהגת ראש ממשלה לשעבר שינזו אבה הועילה רק לחברות גדולות.

יו אוצ'יאמה, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת טוקיו, אמר כי לא צפוי שינוי של ממש במדיניות החוץ והביטחון של יפן תחת ראש הממשלה החדש. כל המועמדים תומכים בהידוק היחסים הביטחוניים עם ארצות הברית ועם דמוקרטיות אחרות באסיה ובאירופה, בין היתר כדי להתמודד עם התעצמותה של סין והאיום הגרעיני הצפון קוריאני.

הפריימריז שנערכו היום נתפסו כמבחן ליכולתה של המפלגה לצאת מצלו של אבה, שהתפטר במפתיע בשנה שעברה לאחר שמונה שנים בתפקיד בעקבות בעיות בריאותיות. הוא היה ראש הממשלה הוותיק ביותר בהיסטוריה המודרנית של יפן, והשפעתו על הממשלה והמפלגה דיכאו במידה רבה דעות מגוונות והזיזה את המפלגה ימינה.

במפלגת השלטון מקווים שהבחירה בקישידה תבשר על חזרה ליציבות שלטונית, לאור החשש שיפן שבה לתקופה שבה ראשי הממשלה מתחלפים בקצב מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully