וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה בלבד: ראש ממשלת יפן הודיע על התפטרותו

3.9.2021 / 10:55

הפופולריות של יושיהידה סוגה צנחה בעקבות השתוללות מגיפת הקורונה, והוא לא יתמודד על הנהגת מפלגת השלטון לקראת הבחירות בחודש הבא. "אני רוצה להתמקד בקורונה", אמר ראש הממשלה המתפטר

Japan's Prime Minister Yoshihide Suga speaks to media after he annouced to pull out of a party leadership race at his official residence in Tokyo, Japan, September 3, 2021. Kyodo/via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. JAPAN OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN JAPAN. THIS IMAGE WAS PROCESSED BY REUTERS TO ENHANCE QUALITY, AN UNPROCESSED VERSION HAS BEEN PROVIDED SEPARATELY.. רויטרס
חוסר היציבות חוזר ליפן. ראש הממשלה יושיהידה סוגה מודיע על התפטרותו, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, הודיע אתמול (שישי) על התפטרותו אחרי שנה אחת בלבד בתפקיד, שבה התקשתה ממשלתו להתמודד עם התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה.

סוגה, שירש את ראש הממשלה הוותיק שינזו אבה לאחר שהתפטר בספטמבר הקודם בעקבות בעיות בריאותיות, ראה לאחרונה כיצד אחוזי התמיכה בו ירדו אל מתחת ל-30%. הוא לא הצליח לנצל פוליטית את האירוח, המוצלח בסופו של דבר, של המשחקים האולימפיים בטוקיו, שנדחו מהשנה שעברה בשל הקורונה.

סוגה לא יתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הליברלית-דמוקרטית החודש, שיתקיימו לקראת הבחירות הכלליות בחודש הבא. מחליפו בהנהגת המפלגה צפוי להיות גם ראש הממשלה הבא, לפחות עד הבחירות, בזכות הרוב של המפלגה בפרלמנט.

"אני רוצה להתמקד בתגובה לקורונה", הסביר סוגה לעיתונאים, "אז הודעתי למפלגה הליברלית-דמוקרטית שלא אתמודד במירוץ לשלטון. הבנתי שאני לא יכול ללהטט בין שניהם".

ההתפטרות הייתה שיאו של שבוע סוער בפוליטיקה היפנית. סוגה פעל נמרצות כדי לשמור על תפקידו, כולל הצעה לפטר את אחד מבעלי בריתו, לפזר את הפרלמנט ולהחליף את הרכב הממשלה.

סוגה ימשיך בתפקידו עד 29 בספטמבר, אז יתקיימו בחירות במפלגה הליברלית-דמוקרטית. כרגע אין מועמד ברור להחליף את המנהיג היוצא. פומיו קישידה, שר חוץ לשעבר, הוא אחד משני המועמדים היחידים שהצהירו רשמית על כניסתם למרוץ. אתמול הוא מתח ביקורת על התמודדות ממשלת יפן עם הקורונה ודחק בה לאשר חבילת תמריצים שתעזור להילחם במגפה.

"קישידה הוא המתמודד המוביל בינתיים, אבל זה לא מבטיח את ניצחונו", אומר קויצ'י נאקאנו, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת סופיה ביפן. לדבריו, שר הרפורמה המנהלית לשעבר טארו קונו ושר ההגנה לשעבר שיגרו אישיבה עשויים להצטרף למרוץ. קונו זוכה לתמיכתם של בוחרים צעירים, לאחר שבנה את הקהל שלו דרך הטוויטר, שם יש לו 2.3 מיליון עוקבים.

סוגה נהנה מ-74% תמיכה עם כניסתו לתפקיד, כשהבטיח רפורמות כגון הורדת מחירי הטלפונים וביטוח לטיפולי פוריות. עם זאת, הוא החל לאבד את אהדת הציבור כשהדיח מומחים ביקורתיים לממשלה מגוף מייעץ וכשהגיע עם אחת המפלגות החברות בקואליציה לפשרה סביב עלויות טיפולים רפואיים למבוגרים.

ההחלטה שלו לעכב את עצירת התכנית שעודדה תיירות פנים - שלפי מומחים תרמה להפצת הקורונה ברחבי יפן - פגעה בו קשות, בעוד שלציבור נמאס ממצב החירום שפגע בעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully