וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ידאג להנחיות? יממה לחזרה ללימודים, רק 1,500 נאמני קורונה גויסו

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 9:17

ברקע קשיים במציאת מועמדים, מנכ"ל משרד החינוך עדכן כי האחראים על שמירת תקנות הקורונה יחלו את תפקידם רק בשבוע הבא, על אף שהיו אמורים להיכנס לבתי הספר בתחילת השנה. סלוביק הוסיף בריאיון ל-103FM כי "יש פתרונות למקרים חריגים של תלמידים ללא בדיקה שלילית"

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר הבוקר (רביעי) כי רק 1,500 נאמני קורונה גויסו עד כה, יממה לפני החזרה לבתי הספר מחופשת החג. בריאיון ל-103FM, אמר כי האחראים על שמירת ההנחיות של משרד הבריאות במערכת החינוך, שהיו אמורים להתחיל במילוי תפקידם בתחילת השנה, ייכנסו למוסדות בשבוע הבא.

"אני מאמין שתוך שבוע שבועיים נצליח לגייס קרוב ל-3,000 נאמני הקורונה, הם אלה שייאלצו לבדוק את הבדיקות", אמר סלוביק. "גייסנו 1,500 והם יתחילו להיות מוצבים בבתי הספר בשבוע הבא", התחייב.

האזינו לראיון עם מנכ"ל משרד החינוך ב-103FM

מנכ"ל משרד החינוך התייחס לכך שחצי מיליון בדיקות מהירות לילדים טרם נאספו על ידי הוריהם. קבינט הקורונה קבע כי ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים יידרשו להציג הצהרה חתומה על ידי הוריהם על ביצוע בדיקת קורונה שלילית - אחרת לא יורשו להיכנס למוסד החינוך. "התקנות מאפשרות מקרים חריגים ומאפשרות למנהל להפעיל את שיקול דעתו", סייג סלוביק. "יש אינספור פתרונות. עשינו סימולציה לקראת פתיחת שנת הלימודים לפני חג שמחת תורה ובחלק מהמקומות דיברנו על המקרים והאירועים והתגובות".

יגאל סלוביק פירט על נתוני הבידודים, לפיהם 46 אלף תלמידים נמצאים בבידוד, יחד עם בערך אלפיים אנשי סגל. "יש בערך 300 אנשי סגל שלא מוכנים להתחסן ולהיבדק", ציין. "האנשים האלה לא מגיעים לשערי בית הספר. אני חושב שמי שלא מחוסן ולא מקיים את הבדיקות כפי שקבע במדיניות משרד הבריאות לא יכול לבוא להגיע למקום העבודה שלו, כולל לבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully