וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 שנה לטבח בבאבי יאר: הנשיא הרצוג ישתתף בטקס זיכרון באוקראינה

עודכן לאחרונה: 28.9.2021 / 20:50

בביקורו הממלכתי הראשון בתפקיד, הרצוג הוזמן על ידי הנשיא האוקראיני להיפגש עמו ולהשתתף באירוע הבינלאומי. הוא עוד ייפגש עם רה"מ האוקראיני ונציגי הקהילה היהודית, וינאם בפרלמנט. שרנסקי, כיום יו"ר המרכז להנצחת השואה באבי יאר, בירך: "גאה שהנשיא מוביל את המשלחת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא לביקורו הממלכתי הראשון באוקראינה ב-7-5 באוקטובר, שם הוא ישתתף בטקס בינלאומי לציון 80 שנה לטבח בבאבי יאר, בהזמנתו של הנשיא ולדימיר זלנסקי. "חובה לחזור ולהזכיר את המאורע המחריד וללמוד את לקחו", מסר הרצוג.

אל הנשיא יתלווה השר זאב אלקין, הממונה על הדיאלוג עם אוקראינה, וחברי כנסת נוספים. הטקס הרשמי לציון הטבח וחניכת מרכז ההנצחה העולמי בו ישתתף הרצוג - יתקיים במעמד הנשיא זלנסקי, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ובשיתוף המרכז להנצחת השואה באבי יאר (BYHMC).

"המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר הוא אתר חשוב בהנכחת הזיכרון הכואב, ובהצהרה שעלינו לשוב ולהצהיר יחד: לעולם לא עוד", אמר הנשיא.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך הצהרה בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם בבית הנשיא 21 יולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"חובה לחזור ולהזכיר את המאורע המחריד וללמוד את לקחו", הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי במהלך פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק 22 בספטמבר 2021. רויטרס
"מחויב למלחמה באנטישמיות". הנשיא זלנסקי/רויטרס

המרכז מוקם בימים אלו להנצחת סיפורים של 2.5 מיליון יהודי מזרח אירופה, בהם 1.5 מיליון מאוקראינה, שנרצחו ונקברו בקברי אחים סמוך לבתיהם. בשנה האחרונה הוקמו בבאבי יאר כמה אנדרטאות זיכרון כחלק מהקמת קומפלקס מוזיאלי רחב היקף במקום.

"הדרך היחידה לבניית הווה ועתיד שבהם זוועות ופשעים נגד האנושות לא ימצאו את מקומם, היא אך ורק בלימוד העבר ובו שואת העם היהודי ורדיפתו", הבהיר הרצוג והוסיף כי הוא מברך על הזמנת הנשיא האוקראיני, "ועל מחויבותו למלחמה באנטישמיות".

במהלך ביקורו, הרצוג צפוי להיפגש עם זלנסקי, הנשיא הגרמני שטיינמאייר, ראש הממשלה האוקראיני דניס שמיגל, נציגים מהקהילה היהודית וכן לנאום בפרלמנט המדינה.

המרכז להנצחת השואה באבי יאר BYHMC. BYHMC, אתר רשמי
"לעולם לא עוד". באבי יאר, אוקראינה/אתר רשמי, BYHMC

הח"כ והשר לשעבר נתן שרנסקי, כיום יו"ר המרכז להנצחת השואה באבי יאר, בירך את הנשיא על השתתפותו באירוע: "אני גאה בכך שהנשיא הרצוג מוביל את המשלחת הישראלית, באירוע ההיסטורי לציון 80 שנה לטבח הגדול ביותר והנורא של יהודים על אדמת אוקראינה. באבי יאר הינו סמל חשוב עבור מיליוני יהודים וישראלים, עבור העם האוקראיני ועבור האנושות כולה".

כמו כן, הוא הודה לנשיא זלנסקי על תמיכתו במרכז, ועל "המחויבות הרבה שלו להיסטוריה ולהעלאת המודעות לטבח הנורא".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"באבי יאר הינו סמל חשוב עבור מיליוני יהודים וישראלים", שרנסקי/ראובן קסטרו

שרנסקי הוסיף והתייחס לחוק נגד אנטישמיות שעבר בפרלמנט האוקראיני בשבוע שעבר, אותו כינה "החלטה בעלת תרומה רבה למאבק העולמי אל מול השנאה והאפליה נגד יהודים ברחבי העולם. החוק החדש נותן תוקף חשוב להכרה בסכנה האורבת והממשית גם כיום של השנאה ארוכת השנים הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully