וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן אוסר על ספרים לגלח או לקצץ זקנים

עודכן לאחרונה: 28.9.2021 / 19:12

בבירת מחוז הלמנד שבדורם אפגניסטן קיבלו הספרים צו האסור עליהם לעצב את זקניהם של הגברים, בדומה לאיסור שחל בתקופת המשטר הקודם של טליבאן. "אם מישהו יפר את החוק, הוא ייענש, ולאף אחד אין זכות להתלונן", הוזהרו הספרים החוששים לעסקיהם. "לבי נשבר"

בווידאו: טליבאן תלה גופת אדם שחטף משפחה בעיר הראת באפגניסטן/צילום: רויטרס

טליבאן אסר על ספרים בפרובינציה בדרום אפגניסטן לגלח או לקצץ זקנים בטענה שהוא פועל בהתאם לחוקי השריעה. ההחלטה פורסמה אתמול (שני) על ידי משטרת הדת בפרובינציית הלמד והיא תקפה לספרים בבירה לאשכר גאה, תזכורת מהאיסור שהטיל הארגון הקיצוני בעת שלטונו הקודם.

"אם מישהו יפר את החוק, הוא ייענש, ולאף אחד אין זכות להתלונן", נכתב בהוראה שניתנה לספרים בעיר. לא ברור עדיין באיזה עונש מדובר. בשנות ה-90, נדרשו הגברים האפגנים לגדל זקן, אך רבים בחרו לגלח אותם או לעצב אותם עם הפלת משטר טליבאן.

"מאז ששמעתי על זה לבי נשבר", אמר בילאל אחמד, תושב לשכאר גאה. "זאת העיר, ולכל אחד יש אורח חיים, כך שצריך להניח להם ולתת להם לעשות מה שהם רוצים".

בכירי טליבאן בשיחה עם עיתונאים בנמל התעופה בקאבול, אפגניסטן, 31 באוגוסט 2021. AP
חוזרים למשטר ההלכה. בכירי טליבאן בתדרוך לעיתונאים בקאבול, בחודש שעבר/AP

במהלך שלטון טליבאן הקודם, שנמשך מ-1996 ועד הפלתו על ידי ארצות הברית ב-2001, הוא יישם את השריעה בצורה המחמירה ביותר. מאז שכבש את קאבול ב-15 באוגסוסט והשלים את השתלטותו על אפגניסטן, העולם עוקב מקרוב כדי לגלות אם המשטר החדש יהיה דומה לקודם. כמה סימנים לכך ניתנו ביום שבת, כשלוחמי טליבאן הרגו ארבעה חשודים בחטיפה ובהמשך תלו את גופותיהם בכיכרות בעיר הראת שבמערב המדינה.

ג'לאלאדין, בעלים של מספרה בלשכר גאה, אמר כי הוא מקווה שטליבאן ישקול מחדש את דרישותיו. "אני מבקש מאחינו בטליאן לתת לתושבים חירות לחיות כמו שהם רוצים, אם הם רוצים לקצץ את הזקן או השיער שלהם", אמר. "עכשיו יש לנו קצת לקוחות, הם מפחדים, הם לא רוצים לגזוז את השיער או הזקן שלהם, אז אני מבקש לתת לאנשים להיות חופשיים, כך שהעסקים שלנו ימשיכו ואנשים יבואו בחופשיות אלינו".

שהר אזפל, בעלים של מספרה אחרת, השמיע חשש דומה מפגיעה בהכנסה. "אם מישהו יגיע לתספורת, הוא יחזור אחרי 40 עד 45 יום, אז ישפיע על העסקים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully