וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן קיבל את המנה השלישית נגד קורונה: "מי שלא התחסן גורם לנזק גדול"

נשיא ארה"ב התחסן במנת הבוסטר, שניתנת לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון. "אני יודע שזה לא נראה כך, אבל אני מעל גיל 65", התבדח ביידן בן ה-78. הוא הדגיש כי 77% מהאוכלוסיה הבוגרת התחסנה לפחות במנה אחת - בעוד ש-23% לא התחסנו כלל

בווידאו: ג'ו ביידן מתחסן חיסון שלישי/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התחסן הערב (שני) במנה השלישית נגד נגיף הקורונה, ואמר כי אלו שלא התחסנו יוצרים נזק רב למדינה. זאת, לאחר שהמדינה החלה ביום שישי האחרון במבצע מתן הבוסטר לבני 65 ומעלה וקבוצות בסיכון, בהן אנשים עם מחלות רקע וכן צוותי הוראה ובריאות.

"אני יודע שזה לא נראה כך, אבל אני מעל גיל 65, ולכן אני מקבל את זריקת הבוסטר היום", התבדח ביידן. "הרוב המוחלט של האמריקנים עושים את הדבר הנכון - 77% מהאוכלוסיה הבוגרת קיבלו לפחות מנה אחת, כ-23% לא קיבלו אף זריקה, והם יוצרים נזק רב לשאר המדינה. זו מגפת הלא-מחוסנים", הבהיר.

עוד הוסיף הנשיא האמריקני, בעודו מקבל את הזריקה בפעם השלישית, כי הוא לא סבל מתופעות לוואי לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל חיסון בוסטר לקורונה, הבית הלבן, וושינגטון, 27 בספטמבר 2021. רויטרס
"אני יודע שזה לא נראה כך, אבל אני מעל גיל 65". ביידן, היום/רויטרס

לפני כשבועיים המליצה ועדה של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לאשר את מתן החיסון השלישי לקבוצות בסיכון, מדוכאי חיסון ובעלי מחלות רקע וכן לבני 65 ומעלה. ההחלטה התקבלה פה אחד, אך ועדת המומחים לא אישרה את מתן הבוסטר באופן גורף לכל הגילים.

ביידן אמר היום כי נוסף לאישור המנהל, גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ערך בדיקות עצמאיות משלו ולפיהן "ניתן לקבוע כי לבני 65 ומעלה, בני 18 ומעלה עם בעיות רפואיות כמו סוכרת והשמנת-יתר, אנשים בסיכון גבוה להידבק בקורונה עקב מקום מגוריהם או עיסוקם דוגמת עובדי שירות רפואי, מורים ועובדי חנויות מזון - מומלץ להתחסן במנת הבוסטר, בתנאי שעברו שישה חודשים מאז ביצעו את החיסון השני".

"כל אלה מהווים כ-60 מיליון אמריקנים", אמר ביידן והוסיף כי הוא מאיץ במי שנמנה על קבוצות אלה - ללכת ולהתחסן במנת החיסון השלישת. כבר בחודש שעבר הודיע ביידן כי בכוונתו לקדם חיסון שלישי עבור כל האוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית במנה נוספת, כפוף לאישור ה-FDA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully