וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבם של שני לוחמי דובדבן שנפצעו קשה במבצע המעצרים באזור ג'נין

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 13:14

בית החולים רמב"ם הודיע כי אחד הפצועים התעורר והחל לתקשר עם משפחתו, ובהמשך היום הוא צפוי להיגמל מהנשמה. הפצוע השני יעבור הבוקר ניתוח ממושך. מצבם של השניים עדיין מוגדר קשה. במקביל לחקירת אנשי חמאס שנעצרו, צה"ל פעל גם הלילה בכפר בידו ותפס אמצעי לחימה

בווידאו: קצין ולוחם צה"ל נפצעו קשה במהלך חילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שיפור חל הבוקר (שני) במצבם של קצין ולוחם צה"ל שנפצעו קשה במבצע מעצרים באזור ג'נין - כך נמסר מבית החולים רמב"ם שבחיפה, בו הם מאושפזים. עם זאת, מצבם מוסיף להיות קשה.

פצוע אחד התעורר והחל לתקשר עם משפחתו וצפוי לנשום בכוחות עצמו כבר בהמשך היום. הפצוע השני עתיד לעבור הבוקר ניתוח ממושך להמשך הטיפול בחלק מהפציעות מהן הוא סובל, ובסיום הניתוח הוא יחזור למחלקת טיפול נמרץ להמשך טיפול.

השניים נפצעו במהלך מעצר בכפר בורקין, כחלק ממבצע נרחב לסיכול תשתית טרור של חמאס, שככל הנראה תכננה להוציא לפועל פיגוע. במהלך המבצע נהרגו חמישה מחבלי חמאס, וכמה נעצרו. העצורים נחקרים וצה"ל ממשיך בפעילות בניסיון לסכל את תשתית הטרור שלקחו בה חלק בגדה. הלילה פעלו הכוחות בכפר בידו ותפסו נשק ואמצעי לחימה נוספים.

הרמטכ"ל ביקר את השניים בבית החולים רמב"ם. "אנחנו ניתן ללוחמים את הטיפול הטוב ביותר. פגשתי משפחות נהדרות, נעזור להן ונעמוד לצידן בכל שיצטרכו", הבטיח בביקורו רב אלוף אביב כוכבי. לסגנית מנהל בית החולים, ד"ר מיכל מקל שליוותה אותו בביקור, אמר הרמטכ"ל לפני שיצא: "אנחנו סומכים עליכם".

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. אתר רשמי, תמונות גולשים
נפצעו במבצע מעצרים באזור ג'נין. כוחות צה"ל בכפר בורקין/תמונות גולשים, אתר רשמי

גורמים בפיקוד המרכז אמרו היום כי תשתית חמאס שנחשפה היתה פצצה מתקתקת שהתכוונה לבצע פיגועים נוספים קטלניים במיוחד בעומק ישראל. לדברי הגורמים, ייתכן ויידרשו מעצרים נוספים. כמו כן, בזמן מבצע המעצרים, היו אלה המחבלים שפתחו ראשונים באש מה שמצביע על התוכניות שלהם. "היה ברור להם שברגע שהם פותחים באש הם נלחמים עד הרגע האחרון נגד הלוחמים", אמרו אותם גורמים.

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
התפרעויות בג'נין במהלך מבצע המעצרים/תמונות גולשים

סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר התפתח קרב יריות עם חמושים. בחילופי האש הכבדים נפצעים קצין ולוחם מיחידת דובדבן - מפקד פלגה בדרגת סרן והקשר שלו.

אחד מהם נפגע בריאות והשני באגן, והם פונו תחת אש כבדה של חמושים שהגיעו אל המרחב. כוח ימ"ס של מג"ב יו"ש סייע במשימת החילוץ של לוחמי דובדבן, ובמסגרת חילופי האש נהרג מחבל חמוש.

מתחקיר ראשוני עולה כי הכוח סגר על המחבל החמוש, ואז הוא פתח באש מחצר הבית. בצה"ל בודקים את האפשרות שכוח של צה"ל פתח לעבר המחבל בירי, והאש זלגה לעבר הקצין והקשר. התחקיר מדגיש כי השניים לא זוהו בטעות כמחבלים על ידי הכוח.

המתיחות בשטחים נמשכה גם הלילה, כאשר עשרות פלסטינים התפרעו, השליכו מטעני חבלה מאולתרים ויידו אבנים לעבר כוחות מג"ב שאבטחו את מתחם קבר יוסף שבשכם. ירי חי בוצע לעבר הכוחות.

שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בעימותים האלימים, שפרצו בעת שהכוחות אבטחו כ-500 מתפללים יהודים במקום. בין היתר הפורעים יידו בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. בתגובה, צה"ל ומג"ב השתמשו בירי חי ובאמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים בקרב המתפללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully