וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון נערכים ליום שאחרי המצוד: "תקופה רגישה בפתח"

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 7:07

לאחר מעצרם של שני האסירים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, בצה"ל נערכים לסוכות, והודיעו כי סגר יוטל על השטחים. במערכת הביטחון עוקבים בדאגה אחר היקף הנשק שנחשף ברחבי יו"ש לאחרונה: "יש מקומות שזקוקים לטיפול נקודתי ואם יידרש - צה"ל יטפל בטרור באמצעות מבצע רחב"

בווידאו: מעצר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין/צילום: דובר צה"ל

ביום שאחרי מעצרם בג'נין של שני האסירים הביטחוניים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, במערכת הביטחון נערכים לסוכות, והודיעו כי סגר יוטל היום (שני) על השטחים, החל מהשעה 16:00. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע בחצות בלילה שבין שלישי לרביעי, בכפוף להערכת מצב.

גורמים במערכת הביטחון הזהירו היום בשיחה עם וואלה!, "צה"ל ימשיך לשמור על חופש הפעולה שלו ברחבי הגדה המערבית. יש מקומות שזקוקים לטיפול נקודתי ואם יידרש צה"ל יטפל בטרור באמצעות מבצע רחב. אנחנו נמצאים בפתח תקופה רגישה ונפיצה כתוצאה מבעיות משילות באזור השומרון וג'נין. זאת, במקביל לאירועי החגים החריגים סביב היישובים היהודים, נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם או תקופת מסיק הזיתים המתקרבת".

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
סגר יוטל על השטחים במהלך סוכות. פעילות צה" במהלך המצוד אחר המחבלים/דובר צה"ל

בנוסף לכך, הגורמים הדגישו כי בעקבות ריבוי המטיילים במהלך חג הסוכות ברחבי יהודה ושומרון - והחיכוך הצפוי בין ישראלים לפלסטינים - צה"ל מעלה את רמת הדריכות והכוננות מחשש לפיגועים של מחבלים בודדים ותשתיות מאורגנות. לשם כך תתוגבר האוגדה בכוחות לוחמים.

בצה"ל לא מתעלמים מהיקף הנשק שנחשף ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות בשבועיים האחרונים, נראים מחבלים מציגים רובי M-16 תקניים ומאיימים על צה"ל, כולל בפיגועי ירי לעבר כוחות וירי במרחב היישובים.

הארכת מעצר לאסירים הנמלטים שנתפסו בג'נין, בימ"ש השלום נצרת, 19 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
הארכת מעצר לאסירים לאסירים הנמלטים שנתפסו בג'נין, אתמול/אלי אשכנזי

בתוך כך, הרחוב הפלסטיני בנפת ג'נין נע בין שמחה לאכזבה בעקבות מעצר האסירים. לאחר תקופה בה האזור היה נתון ללחץ במסגרת המצוד, במהלכו נערכו סיורים מוגברים של צה"ל מג"ב ופשיטות בכפרים והעיירות, במרחב מורגשת אווירה של חזרה לשגרה - השווקים נפתחו והמסחר התחדש, עם תקווה שמעבר גלבוע יפתח מחדש ויחזיר את הקונים, כשערביי ישראל מהווים את עיקר הלקוחות בשווקים בג'נין ובאזור.

מנגד, באזור עדיין קיימת אכזבה, לאחר שמקומיים קיוו שצה"ל ושב"כ לא ימצאו את האסירים. ברשתות החברתיות, הביעו חלקים ברחוב הפלסטיני מורת רוח מחמושי הג'יהאד האסלאמי, שלא הצליחו למנוע את המעצר ולהגן על האסירים. מורת רוח זו כוללת האשמת ריגול שהופנתה כלפי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. חשוב להדגיש כי בכירי הביטחון המסכל הפלסטיני והמודיעין הכללי, פרסמו הודעת הכחשה לשמועות על כל צורה של מעורבות במעצר האסירים על ידי הימ"מ ושב"כ. כמו כן, בכירי פתח ביהודה ושומרון ניצלו את המצב שנוצר כדי להשחיר את בכירי הג'יהאד האסלאמי, שלא יצאו להגנת האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully