וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין, ההונאה והמעצר: כך נתפסו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מהכלא

19.9.2021 / 8:15

עשרות פעולות מודיעיניות בוצעו סביב ההערכות שאנפיעאת וכמאמג'י הצליחו להגיע לג'נין. ביומיים האחרונים התמקד המידע בכמה בתים, עד שהיעד המדויק נודע. צה"ל נכנס לג'נין וביצע פעולת הסחה, בעוד לוחמי ימ"מ כיתרו המבנה. וגם: מה אמר אחד האסירים לאביו כשהבין שנתפס?

שני המחבלים הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נתפסו בג'נין/ללא קרדיט

מעצרם של מונאדל יעקוב אנפיעאת ואיהם כמאמג'י, שני האסירים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע ונתפסו הלילה, התרחש לאחר פעולות מודיעין רבות, שבסופו של דבר הביאו את כוחות הביטחון לבית שבו שהו השניים.

למעשה, כוחות הביטחון העריכו מזה שבוע שהמחבלים הצליחו להגיע לג'נין חרף הניסיונות למנוע מהם לעשות זאת. עשרות פעולות מודיעיניות נעשו סביב ההערכות הללו, כדי לשלול או לאמת נתונים. ביומיים האחרונים המודיעין התמקד סביב כמה בתים אפשריים, עד שהלילה הגיע המידע על המבנה המדויק שבו השניים מסתתרים.

סביב השעה 1:00 בלילה יצא צה"ל למבצע נרחב בג'נין, ונכנס גם למחנה הפליטים וגם לעיר עצמה, בין היתר ליעד חסר חשיבות כחלק מפעולת הסחה שנועדה לשטות בחמושים שנמצאים באזור.

אחד המחבלים הנמלטים שנעצרו בג'נין, 19 בספטמבר 2021. דוברות מג"ב, דוברות משטרת ישראל
הלילה הגיע המידע על המבנה המדויק שבו השניים מסתתרים. אחד המחבלים שנתפס/דוברות משטרת ישראל, דוברות מג"ב

עם קבלת האינדיקציה הסופית, הגיעו לוחמי ימ"מ ושב"כ לפתח המבנה שבו שהו אנפיעאת וכמאמג'י, כיתרו את כל דרכי המילוט ממנו וכרזו לשניים להסגיר את עצמם. במהלך המעצר, שנמשך יותר מחצי שעה, נשמעו קולות נפץ וירי באזור.

בזמן שכוחות הביטחון דרשו מהאסירים לצאת מהבית, אחד מהם התקשר לאביו ואמר לו כי בכוונתו להסגיר את עצמו ללא התנגדות, כדי שבני הבית לא ייפגעו. לאחר מכן, יצאו השניים בידיים מורמות. עמם נעצרו גם שניים שחשודים שסייעו להם להסתתר.

בד בבד, דובר צה"ל רן כוכב התייחס לתפיסת המחבלים ואמר כי "היה פער בין היכולות המודיעיניות שלנו, לבין זוג מחבלים שנתמכים על ידי הג'יהאד האסלאמי ומגיעים למחנה הפליטים ג'נין. נפתח פער שקשה להסביר, אבל ההצלחה המבצעית מסבירה את הפער. מהלקחים הראשונים שכבר עולים נראה שמה שהביא את הביצוע זה היכולת המודיעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully